LMS Provapå-banåkning på Sviestad 2008. (Linköping)

Allt om banträffar, konbanor, race och strippkörningar

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Dignell wrote:Tjenare Falk och alla andra!

Blev till att regga sig här ändå tillslut. Ser verkligen fram mot att träffa alla imorgon. Hur fungerar det imorgon måste man betala kontant?

Sik: Har sett din bil några gången när jag varit på Omberg och kört Downhill [smilie=thumbsup.gif]

Hälsningar // Mårten
ja
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Hej Mårten,
Som Tony säger, kontant ja. (Tror inte dom fakturerar...) 8)


Hörde nå't rykte om att det har varit +14°C i Linköping idag, kan det stämma...?
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

Falk wrote:Hej Mårten,
Som Tony säger, kontant ja. (Tror inte dom fakturerar...) 8)


Hörde nå't rykte om att det har varit +14°C i Linköping idag, kan det stämma...?
Dom kanske tar kort? Som andra civiliserade företag ;)

Det kan nog stämma säkert det har torkat upp rejält här i Huskvarna idag och en massa snö har tinat bort. Det ser väl lovande ut kan man säga.
Mårten Dignell
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Hur många varv blev det på Sviestad i helgen för er som provade på? Var det sköj? "Roade" mig med att köra 130 mil ToR på E45 norrut (dubbade däck). Det är bankörning med, på vissa ställen. Gött om utmaningar, och medtrafikanter. Roliga kurvor :shock: Enda nackdelen är att man möter bilar, annars hade det varit roligare.
Ingen som tagit bilder från prova på köra bana? Lägg in, snälla!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

kmfdm wrote:Hur många varv blev det på Sviestad i helgen för er som provade på? Var det sköj? "Roade" mig med att köra 130 mil ToR på E45 norrut (dubbade däck). Det är bankörning med, på vissa ställen. Gött om utmaningar, och medtrafikanter. Roliga kurvor :shock: Enda nackdelen är att man möter bilar, annars hade det varit roligare.
Ingen som tagit bilder från prova på köra bana? Lägg in, snälla!
Det är i dag till 14.00 så dom har knappt inte kört färdigt ännu när du skrev ditt inlägg...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

Det var riktigt fint. Jag hann med fem eller sex pass á 10-12 varv vardera. Riktigt riktigt kul rekomenderas [smilie=thumbsup.gif]

Falk har någon film från dagen och hans medpassagerare (son antagligen) hade en riktigt fet kamera så jag misstänker att det finns många bilder där.
Mårten Dignell
sik
Posts: 128
Joined: 26 Nov 2007, 23:12
Location: Ödeshög

Post by sik »

Ja 1knäckt kolfiberspoiler :P (bromsarna ville inte som jag ville) Och ett kopplingsras samt styrservolja överallt. Han väll med 15 varv eller nått haha. Ska se om jag inte hinner kirra kopplingen redan i helgen *suck* Alla andra har flyt med sina clio´s och här komme man med ett måndags x.. Ja kul va de så länge allt varade. Bilstein som moggan hade blir väll nästa köp för väghållnings syfte.

Bilder önskas av lille Falk
Marcus Gustafsson.
Aínt boiling rise, just burning rubber
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Hej hopp,

Det var kul... 8)
Alltid nå't speciellt med första åkat för året.

Mårtens bil såg ut att fungera riktigt bra på Bilsteinchassit. Verkar vara riktigt bra fäste i Michelin Exalto däcken. [smilie=eclipsee_steering.gif]

Hoppas det inte var något komplicerat (dyrt) fel på kopplingen för Marcus. Tror knappast det har med banåkat att göra. Kopplingen frestas ju inte speciellt hårt bara för att man svänger lite...
Att servo-oljan fuktar över vet jag att Lars Aldebo hade "problem" med på sin ClioSport. Jag har dock aldrig märkt av det.


Ska se om vi kan lägga upp några bilder vad det lider (och en filmsnutt på tuben oxå kanske). Det kommer säkert upp en eftersnackstråd på www.rejsa.nu så småningom.
(rejsa "är nere" just nu på grund av en överoptimistisk grävmaskinist. Kabelslakten medförde ett ras i telestationen. Man väntar nu på reservdelar som är på väg. *suck* Troligen har "televerket" fått snurr på grejerna till i morgon eftermiddag.)

Edit: stavning...
Last edited by Falk on 30 Mar 2008, 20:45, edited 1 time in total.
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Verkar som ni hade en häftig dag.
Måste försöka komma loss i alla fall 1 gång under säsongen. :D
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
Dignell
Posts: 51
Joined: 29 Mar 2008, 17:46
Location: Tranås

Post by Dignell »

sik wrote:Ja 1knäckt kolfiberspoiler :P (bromsarna ville inte som jag ville) Och ett kopplingsras samt styrservolja överallt. Han väll med 15 varv eller nått haha. Ska se om jag inte hinner kirra kopplingen redan i helgen *suck* Alla andra har flyt med sina clio´s och här komme man med ett måndags x.. Ja kul va de så länge allt varade. Bilstein som moggan hade blir väll nästa köp för väghållnings syfte.

Bilder önskas av lille Falk
Men va tusan.... räckte det inte med kopplingen?? Jag fattade aldrig att det var mer strul. Jag lider med dig, men det är bara att bryta ihop och komma igen.

Jag har hört mycket gott om Grupp N kopplingen som K-tec säljer. http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=1101

Verkligen trist att spoiler och hela skiten skulle fara :(
Mårten Dignell
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Cherie wrote:Verkar som ni hade en häftig dag.
Måste försöka komma loss i alla fall 1 gång under säsongen. :D
AMS har trackday på Mantorp 24 maj (tror jag) det kostar visserligen 1750 kr, och var begränsade platser, men då får man en grundlig genomgång fattade jag det som. Kanske nåt för dig? Hjälm, bomullskläder...tja - finns annons i senaste nr att läsa.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tony wrote:
kmfdm wrote:Hur många varv blev det på Sviestad i helgen för er som provade på? Var det sköj? "Roade" mig med att köra 130 mil ToR på E45 norrut (dubbade däck). Det är bankörning med, på vissa ställen. Gött om utmaningar, och medtrafikanter. Roliga kurvor :shock: Enda nackdelen är att man möter bilar, annars hade det varit roligare.
Ingen som tagit bilder från prova på köra bana? Lägg in, snälla!
Det är i dag till 14.00 så dom har knappt inte kört färdigt ännu när du skrev ditt inlägg...
Laptop, trådlöst bredband å digitalkamera, går fort att ladda ur på plats :wink: å slänga upp.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

kmfdm wrote:Laptop, trådlöst bredband å digitalkamera, går fort att ladda ur på plats :wink: å slänga upp.
Dream on Pia... man hinner knappt fatta vad man håller på med om man ska koncentrara sig någorlunda... Och då skippar vi allt vad korvgrillning och däcksparkning heter.


:wink:
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Här är några bilder som hastigast...
Klicka på bilderna för "rätt" upplösning.

Image

Image

Image
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

märks dom 10hk som det skall vara skillnad på era bilar???
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply