MEGANE CC 2,0T PH2 -06 Chérie

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Det är ju mkt märkligt jag har ingen av dessa symtom på min o den har passerat 6500mil.
fota ett par bilder för ja tycker de e mkt lustigt att den skulle tappa hakan då jag haft borta fronten flera gånger
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Huv och stötfångare fixad. Lägger in bilder senare.
Har hämtat bilen efter resa. Jobbet blev faktiskt bra och jag är supernöjd.
Kostade inget, bilen hade dessutom blivit tvättad och sken vackert när jag hämtade henne, tur att jag hade solglasögon. 8)
Bra att personalen på Bilia är så serviceinriktade att de tvättar och fixar till
min lilla älskiling. På Bilia (Volvo/Renault) har det alltid varit bra, skall bli intressant att se om den nya organisationen kan matcha det som varit. :roll:
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Cherie wrote:Huv och stötfångare fixad. Lägger in bilder senare.
Har hämtat bilen efter resa. Jobbet blev faktiskt bra och jag är supernöjd.
Kostade inget, bilen hade dessutom blivit tvättad och sken vackert när jag hämtade henne, tur att jag hade solglasögon. 8)
Bra att personalen på Bilia är så serviceinriktade att de tvättar och fixar till
min lilla älskiling. På Bilia (Volvo/Renault) har det alltid varit bra, skall bli intressant att se om den nya organisationen kan matcha det som varit. :roll:
Gött att det blev bättre. Annars kanske du hade fått göra slag i saken å sälja Chérie till mig. Vad betalar du för att jag skall ta över henne?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

kmfdm wrote:
Cherie wrote:Huv och stötfångare fixad. Lägger in bilder senare.
Har hämtat bilen efter resa. Jobbet blev faktiskt bra och jag är supernöjd.
Kostade inget, bilen hade dessutom blivit tvättad och sken vackert när jag hämtade henne, tur att jag hade solglasögon. 8)
Bra att personalen på Bilia är så serviceinriktade att de tvättar och fixar till
min lilla älskiling. På Bilia (Volvo/Renault) har det alltid varit bra, skall bli intressant att se om den nya organisationen kan matcha det som varit. :roll:
Gött att det blev bättre. Annars kanske du hade fått göra slag i saken å sälja Chérie till mig. Vad betalar du för att jag skall ta över henne?
Ha Ha Ha!
100´
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Har köpt ny fälg till cherie. :D
Pga andra kommande projekt så kommer jag inte att göra något mer med cherie i år.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Cherie wrote:Har köpt ny fälg till cherie. :D
Pga andra kommande projekt så kommer jag inte att göra något mer med cherie i år.
Klokt. Hon är ju ingen banbil, även om hon har lite racing-gener i sig :shock:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

kmfdm wrote:
Cherie wrote:Har köpt ny fälg till cherie. :D
Pga andra kommande projekt så kommer jag inte att göra något mer med cherie i år.
Klokt. Hon är ju ingen banbil, även om hon har lite racing-gener i sig :shock:
de va ju uruselt den har hur bra banpotensiell som helst handlar bara om att man MÅSTE kunna lägga ner tiden på den oxå.
ja får väl helt enkelt ta och åka ifrån ullis med ccn :lol:
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

timolo wrote:
kmfdm wrote:
Cherie wrote:Har köpt ny fälg till cherie. :D
Pga andra kommande projekt så kommer jag inte att göra något mer med cherie i år.
Klokt. Hon är ju ingen banbil, även om hon har lite racing-gener i sig :shock:
de va ju uruselt den har hur bra banpotensiell som helst handlar bara om att man MÅSTE kunna lägga ner tiden på den oxå.
ja får väl helt enkelt ta och åka ifrån ullis med ccn :lol:
Måste ju finnas gott om bilar med betydligt vridstyvare chassie och bättre köregenskaper att åka bana med än en Mégane CC...
Med EBS är det nog inte lika roligt, för du är inte chef över din bil till 100%. Styrningen på Méganen är ingen höjdare heller.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Visste du inte om att CCn har ett vridstyvare chassi än vanliga meganen med tanke på att den inte har ngt fast tak!

EBS samt servostyrningen går att ställa om bara man får någon till att göra det med Clipen. Ta och prova en CC på bana alt. konbana först innan du uttalar dig!!
Jag har testat både CCn och vanliga meganen samt sporten på konbana och kan uttrycka mig att det går att åka fort med CCn.
Nog om detta back to topic
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

timolo wrote:Visste du inte om att CCn har ett vridstyvare chassi än vanliga meganen med tanke på att den inte har ngt fast tak!

EBS samt servostyrningen går att ställa om bara man får någon till att göra det med Clipen. Ta och prova en CC på bana alt. konbana först innan du uttalar dig!!
Jag har testat både CCn och vanliga meganen samt sporten på konbana och kan uttrycka mig att det går att åka fort med CCn.
Nog om detta back to topic
:lol: Nä, jag vet absolut ingenting. Men förstår att en CC har vridstyvare chassie än en vanlig Mégane med fast tak. Vad jag menade var att det finns andra bilar än Renault som är bättre lämpade att köra på bana redan från början, utan att man skall behöva bygga om dem eller ha med sig clip i handväskan eller en egen mek å göra om inställningar på bilen varje gång man skall ha kul.

Ullis är nog bättre på att uttala sig om CC:n än jag, som bara kört den på vanlig väg, så visst har du rätt Tim - jag borde prova innan jag uttalar mig.

:) Skall vi åka upp till KD å bytlåna bil Ullis?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Min tanke med att hotta upp Cherie var främst för att jag skulle få lite mer fart på vägarna. Hon är ju mer en glidarbil i mina ögon.
Jag kommer alltså inte att använda Cherie för att köra bana med. Anledning är att jag har kört med Cherie på både bana och konbana och är inte ett dugg imponerad, snarare frustrerad. Tycker att hon kränger och har taskig väghållning. Detta kan man givetvis fixa till (behjälpligt) men då köper jag hellre en bil med bättre förutsättningar. Testade en Elise på bana och blev mäkta imponerad. Sitter som ett smäck och man kan verkligen köra full gas ut ur kurvorna. Finns även andra bilar som är intressanta att ha i racesammanhang, och då snackar jag knappast Renault. Ja jag vet det finns Spider och Alpine och Clio V6 etc, men som sagt det finns andra märken än Renault.
Anyway.
Cherie skall få vila lite nu och ersättas av en annan.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Då får ja väl åka ifrån ersättaren. finns ju en bromsbänk i byn där CCn står just nu med lite nytt E85 programmering vi får se var siffran slutar.

Förresten vilka banor har du testat ullis med CCn så ja vet lite vad ja har o förvänta mig, lite reflektioner?
Anderstorp tyckte ja CCn hade bra chassi med andra fjädrar
Tim Olofsson Olofström

R19 16v HB -93 blivande rallybil
Megane CC 2.0T -06 under utveckling
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

timolo wrote:Då får ja väl åka ifrån ersättaren. finns ju en bromsbänk i byn där CCn står just nu med lite nytt E85 programmering vi får se var siffran slutar.

Förresten vilka banor har du testat ullis med CCn så ja vet lite vad ja har o förvänta mig, lite reflektioner?
Anderstorp tyckte ja CCn hade bra chassi med andra fjädrar
Linköping bl.a.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Audrey tackar kompisen Chérie för trevligt sällskap förra veckan då hon backade upp "mormor", och låg bakom som stöd. Inte alltid Chérie blir omkörd av en klen gammal dam från 1962 8)
Kanske, om det är väder nån helg i höst så kan mormor och Chérie göra sällskap och ställa upp för lite plåtning?
Kul att Chérie fick en utmärkelse på den nordiska träffen i Jessheim också :D fast hon är så ung och ouppfostrad.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

kmfdm wrote:Audrey tackar kompisen Chérie för trevligt sällskap förra veckan då hon backade upp "mormor", och låg bakom som stöd. Inte alltid Chérie blir omkörd av en klen gammal dam från 1962 8)
Kanske, om det är väder nån helg i höst så kan mormor och Chérie göra sällskap och ställa upp för lite plåtning?
Kul att Chérie fick en utmärkelse på den nordiska träffen i Jessheim också :D fast hon är så ung och ouppfostrad.
Tack för det Audrey!
Tyvärr ryktas det om att jag snart skall byta ägare. Så vi får se hur det blir med utflykter. Det beror alldeles på om matte väljer att ha mig kvar som gammelbil (och utställningsobjekt) eller ej. I så fall hamnar jag väl i ett garage. :D Kanske kan du bidra med tips om hur man bäst behåller formen.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
Post Reply