Klimatanläggning Laguna 2

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

Klimatanläggning Laguna 2

Post by 174006 »

Nu när det har blivit varmt ute och ECC`n har börjat jobba lite extra kan man ibland få in en riktigt rälig doft i kupèn, luktar typ fotsvätt blandat med gammal blöt sement eller hur man ska förklara det. Jag va nere på Bilia och dem sa köp en flaska AC rengörning och spruta in till vänster.
Först skulle jag montera bort lyftfiltret och sen skulle där direkt efter finnas ett hål in till något dit man skulle föra in en slang och spruta. detta medlet skulle ta dö på dem bakterier som gorde att man fick denna räliga doft men nu är det bara det att jag har montert bort handsfacket och även luft filtert men jag an ej hitta vart någonstans det är jag ska spruta detta medel. Någon som har en något bättre förklaring än Bilia`s?
/Jimmie
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Har du bytt luftfiltret till nytt? Då försvinner doften till 99%. Om inte använd medlet i lilla hålet uppe th i handskfacket med köldsymbolen. Spruta in hela flaskan UTAN fläkt igång. Vänta 10min kör sen fläkt. Om du inte är försiktig kan lagret i fläkten skära.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
User avatar
LOKE
Posts: 204
Joined: 02 Oct 2009, 14:06
Location: Malmö

Post by LOKE »

Hej , jag ser att denna tråd inte är dags färsk men men . Det jag undrar är om man ska ta bort filtret som sitter i handskfacket också " kupefilter eller vad det kallas "
Ska bilen va igång när man sprutar in medlet?
Sen undrar jag om någon har testat Biltemas Ac rengöring och funkar det på samma sätt att man kör in slangen i hålet som Volvos rengöring
Har precis bytt luftfiltret.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stymie »

Luftfilter och kupéfilter är inte samma sak. Luftfiltret silar luften till motorn, kupéfiltret silar luften till kupén. Vill man ha ren luft till kupén byter man filtret i handskfacket. :)
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply