Espace och Lillehammer 1994

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
BERTH
Posts: 31
Joined: 14 Jul 2003, 10:56
Location: Tärnsjö

Espace och Lillehammer 1994

Post by BERTH »

Hej på er har nu köpt en espace :P frågan är nu om någon vet varför det sitter en skylt i bilen som det står Ol Lillehammer 1994 och sedan är det stansat nr 127 på skylten bilen har varit en taxi en gång i tiden årsmodellen är 1994 :roll: .vore kul att att få veta vad den haft för sig :?:
Berth i Morgongåva
Berth Lotta Tärnsjö R18 /R14
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Volvobil (Renaults nordenimportör) var transportsponsor till OS i Lillehammer och då behövdes det ju självklart Espace och även en massa Traffic, sådana transport redskap har ju aldrig volvo haft :lol:
Tyvärr var det inte många espace som kunde användas då de kom fram med transporttåget pga. någon gjotr en supertabbe med lastning på tåget och beräkning av höjden. Espace'r på övervåningen med uppfällda radioantenner som släpade i tågbanans elledningar blev lite för mycket för styrboxar och annat i elsystemet, några bilar fattade tydligen också eld har jag hört :(
Men du Bert har fått tag på en antingen lagad eller någon av de få som kom tillbaka från OS :P
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Det måste finnas några i omlopp. Jag var nära på att slå till på en vit Espace Quadra ex.Lillehammer som stod hos Volvohandlarn i Sala. Tror det det var -96. Jag gillar verkligen den genarationen av Espace.
Bestämde mig dock att avstå efter en rejäl provkörnig. Tyckte att bilen kändes lite plastig och racklig i detaljerna samt väl surrig och trött på landsväg för att funka som familje/rese-bil...
Det blev en av de första 850AWD'na istället som tjänade familjen 16000mil. Volvons större turbomaskin passade nog fyrhjulsdriften bättre än Espacens lilla motor...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
Post Reply