konbane/ däck sparkar träff lunda (uppsala) 19/7 2008

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Tony wrote:ca 48mil enkel,så det får bli en helg utflykt i såfall,tips på något boende???
Det finns asketer som tältat på/vid Lunda. Det sägs att det finns tillgång till toa i ett hus alldeles intill "festplatsen". :roll:
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
ALLARD
Posts: 18
Joined: 08 Nov 2004, 16:18
Location: Katrineholm

Post by ALLARD »

Tycker att det börjar bli dags för en liten påminnelse.
Det är ju snart dags :D

Du kommer väl?
Andreas Allard - Megane Sport
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

:D

Jodå, nog hade jag tänkt att närvara.
Kan nog bli en riktigt trevlig träff. Blir kul med både social träff och action...
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
ALLARD
Posts: 18
Joined: 08 Nov 2004, 16:18
Location: Katrineholm

Post by ALLARD »

Nu var det inte bara dig Falk som jag påminde och hoppades skulle komma utan alla er där ute som har en Renault på garageuppfarten.
Andreas Allard - Megane Sport
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Bra det är dags för påminnelse. Alla sorters renaulter är välkommna behöver inte åka sport för att klara av en konbana
8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Svar ja det är rätt ställe! :D
John Ignell Enviken
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Här finns också en beskrivning...
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=10401

"Från Uppsala väg 288 mot Östhammar. Ca 1mil efter Alunda kommer en sträcka där det är 70km/h. Direkt efter den kommer det en skylt på höger sida "Lunda Flygfält". Sväng av vänster sen är det ca 2km fram till fältet som inte går att missa."

Tänk på att ta det extra lugnt sista biten in till fältet. De som bor där i krokarna är inte sådär jätteimponerade av alla räserwannabes som tokgasar i trakten. [smilie=icon_up.gif]

Det är gott om fartkameror på 288'an. :shock:
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
waller
Posts: 25
Joined: 02 Jul 2008, 09:45
Location: Gävle

Konbana

Post by waller »

Jag kanske har läst dåligt men....
Ska man anmäla att man vill köra eller är det bara att dyka upp?
Blir det A-sprinten som Automobil kör?
//Peter
Peter Waller
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Man behöver inte föranmäla sig vad jag vet...

Det blir A-sprint nästan som Automobils. Lite annan start och mål.
(Automobil kör sina tester i A-sprinten med GPS loggning och mäter från start till stopp efter "målgång".)
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Som sagt ingen anmälning... en kostnad på 100-200 kr tillkommer om man vill åka konbana

Skall uppdatera infon på klubbsidan men har inte riktigt hunnit med.... men det kommer
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Som sagt ingen anmälning... en kostnad på 100-200 kr tillkommer om man vill åka konbana

Skall uppdatera infon på klubbsidan men har inte riktigt hunnit med.... men det kommer
Var man inte tvungen att vara medlem i ClubRenaultSuède för att få vara med och köra? Och kunna visa att man betalt in medlemsavgiften, om man inte har medlemskort?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

kmfdm wrote:
mange wrote:Som sagt ingen anmälning... en kostnad på 100-200 kr tillkommer om man vill åka konbana

Skall uppdatera infon på klubbsidan men har inte riktigt hunnit med.... men det kommer
Var man inte tvungen att vara medlem i ClubRenaultSuède för att få vara med och köra? Och kunna visa att man betalt in medlemsavgiften, om man inte har medlemskort?
Jo, medlem måste man ju vara för att vara med om Sthlmsträffen. [smilie=icon_up.gif]

:idea: Det kanske inte är helt enligt boken, men om man kommer åkande långt ifrån till träffen och inte råkar vara medläm (ännu) skulle det förvåna mig om man inte får komma in i gemenskapen. Jag tycker att vi bestämmer att medlemskapsräkenskaperna går att trixa till i efterhand...

Nu hänger Mange mig...
:roll: :P
Lasse Falk - Bromma
Image
Kör Renault 13

http://www.rejsa.nu
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Falk wrote:
kmfdm wrote:
mange wrote:Som sagt ingen anmälning... en kostnad på 100-200 kr tillkommer om man vill åka konbana

Skall uppdatera infon på klubbsidan men har inte riktigt hunnit med.... men det kommer
Var man inte tvungen att vara medlem i ClubRenaultSuède för att få vara med och köra? Och kunna visa att man betalt in medlemsavgiften, om man inte har medlemskort?
Jo, medlem måste man ju vara för att vara med om Sthlmsträffen. [smilie=icon_up.gif]

:idea: Det kanske inte är helt enligt boken, men om man kommer åkande långt ifrån till träffen och inte råkar vara medläm (ännu) skulle det förvåna mig om man inte får komma in i gemenskapen. Jag tycker att vi bestämmer att medlemskapsräkenskaperna går att trixa till i efterhand...

Nu hänger Mange mig...
:roll: :P
Somsagt medlem skal man vara. Om man inte är det och ändå vill åka så bli medläm genom nätet och betala in avg. Om man misslyckas med detta så kan vi säkert fixa med detta i efterhand. Saknas medlemskort och man säger att man är medlem så litar vi på det 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
john
Forumpolis
Posts: 1184
Joined: 13 Aug 2006, 21:41
Firstname: John
Surname: Ignell
Location: Enviken

Post by john »

Ska vi betala konbanan då vi redan hyrt fältet? :shock:
John Ignell Enviken
Post Reply