Renault Floride "mormor/Audrey - 1962 - kmfdm

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

kmfdm wrote:2:an släckt. Grönt "skattemärke" kommit, bilen lastas förmodligen onsdag för färd ned till Värmland. Garageplats fixad. Tank fixad. Skall bara bytas. Lite andra delar på G. Plastpappa har tvättat av mormor idag. Hoppas på en första provtur till helgen som kommer.
Har förmodligen skaffat mig ytterligare en Renault att oroa mig över, men det blir spännande. Alltid lär man sig nåt.

:D Mormor ser fram emot en ev. första premiärträff tillsammans med lite andra släktingar. Både yngre och äldre.
Bra att problemen löser sig. :D
En tredje Renault? Det tar sig snart har du lika många som jag. :lol:
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

Johan wrote: Bra att problemen löser sig. :D
En tredje Renault? Det tar sig snart har du lika många som jag. :lol:
Jag tror hon menar Mormor :wink:


Kul, hoppas hon gillar premiärturen!
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Skoj då e de bara att tuta och köra

Grattis 8)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Johan wrote:
kmfdm wrote:2:an släckt. Grönt "skattemärke" kommit, bilen lastas förmodligen onsdag för färd ned till Värmland. Garageplats fixad. Tank fixad. Skall bara bytas. Lite andra delar på G. Plastpappa har tvättat av mormor idag. Hoppas på en första provtur till helgen som kommer.
Har förmodligen skaffat mig ytterligare en Renault att oroa mig över, men det blir spännande. Alltid lär man sig nåt.

:D Mormor ser fram emot en ev. första premiärträff tillsammans med lite andra släktingar. Både yngre och äldre.
Bra att problemen löser sig. :D
En tredje Renault? Det tar sig snart har du lika många som jag. :lol:
Skriv aldrig inlägg efter jobbet :lol: Det kan lätt misstolkas...haha. Vilken formulering det blev:
Plastpappa har tvättat av mormor..hoppas på en första provtur till helgen som kommer...
Med mormor menade jag bilen - "Audrey".
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Joakim16v wrote:
Johan wrote: Bra att problemen löser sig. :D
En tredje Renault? Det tar sig snart har du lika många som jag. :lol:
Jag tror hon menar Mormor :wink:


Kul, hoppas hon gillar premiärturen!
Japp, det är "mormor" Audrey jag menar, som får åka på släktträff till Karlstad och träffa sina franska släktingar. Blir nog kanske ingen längre premiärtur förrän efter träffen, då den nya tanken skall på.
Lite roligt att få denna i brevlådan. Gratis skatt - 50 kr i påställningsavgift.
Inte konstigt att folk föredrar att åka "klassiska" bilar :lol:

Image
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

mange wrote:Skoj då e de bara att tuta och köra

Grattis 8)
Tack. Det är väl det som är tanken - även om den måste bytas först - tutan blir en upplevelse...en för stad å en för landsbygd?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Cherie wrote:[smilie=icon_up.gif]

Audrey hoppas att du kommer till Värmland. Då blir du verkligen en prinsessa på vift.

http://www.youtube.com/watch?v=acEG7MX7r3Y
Tack Ullis! Audrey ser fram emot att komma till Värmland. Tack för hjälp med garageplatsen. Suveränt!
Vilken häftig låt :lol: Tror inte det finns nåt att spela musik i Audrey i, men jag har en resegrammofon på vinden, och stenkakor efter pappas moster. Kanske hittar nåt coolt med Jussi Björling om jag letar? Ack Värmeland du sköna :lol:
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Mormor "Audrey" é lastad, och väntar på att få åka Pegga ner till Värmland imorgon. Fast det är ju slött att hon får åka släpvagn i drygt 40 mil. Hon kommer nog att trivas på värmlandsträffen - träffa så många olika släktingar på en å samma gång :D Fast mest tror jag att hon längtar efter att få träffa Ärtan, så de får nosa på varandra och snacka lite franska.
Tanken byts nog på fredag...det är i alla fall tanken.
Så skall det illgröna "skattemärket" på, fast hon är så gammal att hon slipper betala för sig.

Riktigt sköj att tom Mamma tycker bilen é snygg!
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Johan
Posts: 1671
Joined: 13 Feb 2005, 11:22
Location: Säffle

Post by Johan »

En Floride behöver man inte skämmas över. Ska bli trevligt att se den live. :D
Johan Larsson, Säffle
Äger bara Renault, sist jag räknade dem var de elva.
http://www.youtube.com/watch?v=P6YLm--b ... re=related
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Johan wrote:En Floride behöver man inte skämmas över. Ska bli trevligt att se den live. :D
Tack! Mormor ser fram emot att stirra nån av dina R30´s i strålkastarna.
Hon passerade nyss Sunne, och tyckte att det var trevligt att åka trailer och susa förbi husvagnsekipage. Blir ny tank imorgon, sen så...hoppas jag att hon inte hostar.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Tanken blev bytt av min kära plastpappa. Den gamla tanken blev åtråvärt byte vid macken, då en person tog reda på den. Kanske någon trodde att det skulle att gå att göra bra affärer med den? Den nya tanken var guld värd. Tack den som sålde den till mig :D I O U.

Mormor "Audrey" kommer med sin egna berättelse från Värmlandsträffen. Premiärträff i Värmland, med solsken och många roliga släktingar. Inte fy skam. Bilder blir det väl också...men nån konbana blev det inte för henne. Michelindäck från tidernas begynnelse, och i lätt obalans - nej - inte en chans. Dessutom hade inte matte tid.

Så får vi väl fylla på "att-göra-listan" för Audrey.
:) To be continued...
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

Här kommer en länk som du kanske kan ha nytta av om du skall byta mattorna :D
http://www.bilomarintextil.se/
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Cherie wrote:Här kommer en länk som du kanske kan ha nytta av om du skall byta mattorna :D
http://www.bilomarintextil.se/
Thanx! Skall lägga till handlingarna. Borde finnas nåt likande i Göteborgstrakten tycker jag.
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
User avatar
Cherie
Posts: 543
Joined: 15 Mar 2007, 16:20
Location: Göteborg

Post by Cherie »

kmfdm wrote:
Cherie wrote:Här kommer en länk som du kanske kan ha nytta av om du skall byta mattorna :D
http://www.bilomarintextil.se/
Thanx! Skall lägga till handlingarna. Borde finnas nåt likande i Göteborgstrakten tycker jag.
Det gör det säkert. Tror även att det finns i K-D.
Ullis Bergström
Renault F1-supporter
Göteborg/ Värmland

Image

http://www.youtube.com/watch?v=pTkrSlsNfxQ

Do as I say and never question what I do
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Image
Det tog sin lilla tid! Men nu är jag på min första Renault-träff, i Karlstad bevars. Det var ingen mening att hänga på låset, så jag tuffade in bland de sista ekipagen. Jag fick parkera mellan en Clio 16v och en R5. Båda två rodnade när de tittade på mig. Vadå röd lack? Jaja...man skall ju ljuga på träffar. Eller hur var det? Som de skarpögda ser, har jag fortfarande mitt sista skattemärke på mig. Mattes syrras kille glömde att sätta på det nya. Det låg kvar i hans byxor. Tur att vi inte blev stoppade av polisen :shock:

Image
Jodå, det var några som faktiskt tittade på mig. Och matte tog en liten svängom runt parkeringen. 2 varv för att vara exakt. Jag tror att vi kommer att trivas med varandra. Ärtan stod å surade lite längre ner på parkeringen. Vi hälsade nog inte ens på varandra på träffen. Ungdomar är ju lite nonchalanta ibland. Jag vet att hon fyller 9 år snart. Den 19 juli är det. Undrar om jag skall ge henne en grön rattmuff i present :lol: Mormödrar brukar ju kunna det där med att ge bort saker som inte alltid blir sååå uppskattade. En lurvig grön rattmuff skall Ärtan få.

Image
Här är mitt chassienr. Ett jämt och bra nummer som är lätt att komma ihåg.
Kan hända att matte forskar lite om mig, om jag ber snällt. Jag är född 1962, men blev inte reggad förrän 1965. Undrar vad jag gjorde mellan 1962 och 1965?

Image
Däcken lär vara Michelin X original. Schysst mönster, men med en del ålderstecken kan det vara klokt att fixa med nya - OM det finns att få tag på. Det lär följa med en hög med fälgar och däck, som matte får ta hand om på sin semester. Plus lite annat smått å gott.

Image
Audrey, c´est moi. Jag poserar utanför mattes systers hus. Jodå, mina lijer uppskattas av folk. Mattes syster får inte hälften så mycket uppmärksamhet när hon kör hoj som när hon åker Floride med pojkvän som chaufför. Råd - sälj hojarna å skaffa gammal klassiker :lol:

Image
Moi aussi.

Image
Matte köpte ny "jordfläta" till mig, för min gamla var inte så vacker. Blått läckert batteri har jag fått. Det är inte original. Men jag lever, så vem bryr sig?

Image
Jodå, jag fick följa med till Mariebergsskogen och fika på söndagen. Det var roligt! Matte fick så många tips på hur hon skulle fixa saker, och vad som skulle bytas på mig - så nu har hon att göra. Det är Mattes systers pojkvän som kör mig, och mattes syrra som sitter bredvid. 60-tals stylade dagen till ära. Gissa om de blev förtjusta i mig :P

Image
Jag från sidan. Bredvid mig står en nyare Renault cabbe. Cherie! Vi hade mycket att snacka om, cabbar emellan :wink:

Image
Matte köpte en snygg blå nylonklänning på Biltema till mig. Jag hade faktiskt föredragit en formsydd Jean Paul Gaultier...Nu är den ju lite väl tilltagen, så antingen får hon sy in den eller så får jag försöka fylla upp den :lol: Haha, det är ganska så roligt att tälta faktiskt. Men snart får jag förhoppningsvis min garangeplats.

Matte söker med ljus och lykta efter en plats i Göteborgsområdet. Någon som har ett garage till oss som går att låsa?
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193

Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Post Reply