Aluminiumpanel på Laguna II ?

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Post by RolandM »

akoi wrote:Hur funkar komhemljuset?
Att ljuset är tänt några sekunder extra när du har stängt av motorn och lämnat bilen.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Post by RolandM »

174006 wrote:Vad behöver jag byta ut på min bil för att få den där ljusautomatike och komhemfunktionen har en Laguna 02à
Svenska bilar har vanlig ljusautomatik, alltså att halvljuset är tänt på dagen. Riktigt halvljus, inte dimljusen. Så man behöver inte koppla om till halvljuset, det är ju redan tänt.

I Sverige får vi inte köra med dimljus på om det inte är ett särskilt väder som kräver dimljus (extra kraftigt regn, snöoväder eller dimma). Att sedan många kör med dimljusen på mest hela tiden får stå för dem, men om en polis kommer förbi blir det böter.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Post by Joakim16v »

RolandM wrote: I Sverige får vi inte köra med dimljus på om det inte är ett särskilt väder som kräver dimljus (extra kraftigt regn, snöoväder eller dimma). Att sedan många kör med dimljusen på mest hela tiden får stå för dem, men om en polis kommer förbi blir det böter.
Fel, i Sverige får man ha parkeringsljus + dimljus under dagtid istället för halvljus om man vill. Dock får du inte ha dimljus+halvljus
Vägverket wrote:Några tumregler är:

* I dagsljus ska halvljus användas. Andra ljus får också användas, men inte tillsammans med halvljus.
* Ett fordon får bara visa vitt eller gult ljus framåt.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
174006
Posts: 151
Joined: 19 Jan 2007, 17:55
Location: Malmö

Post by 174006 »

chh wrote:Euroline är ett Svenskt påfund och säljs bara med det namnet i Sverige. Euroline modellerna är i stort maxutrustade iaf fram till 04. Efter det försvann en del prylar som man får betala för idag.

Euroline har alltid Metalliclack, special fälgar, el-speglar(infällbara), regnsensor, automatisk nedbländbar inner spegel, värsta instrumenteringen, värsta acn., halv-läder, nattbelysning inne, auto ljussensor, ”kom hem” ljus, 3 cigg tändare, 4x golvbelysning. öppningsbar bakruta, farthållare, antisladd och alla knappar inne + tak med belysning. innan 04 ingick Xenon, extra dörrfack, stolsfack efter 03-04 är det även anti understyrning som ingår. Tror jag kom ihåg allt :-)
Jag har en Euroline men har bara golvbelysning fram vart och hur kopplar man in dem andra det är en laguna2 årsmod 01
/Jimmie
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

174006 wrote:
chh wrote:Euroline är ett Svenskt påfund och säljs bara med det namnet i Sverige. Euroline modellerna är i stort maxutrustade iaf fram till 04. Efter det försvann en del prylar som man får betala för idag.

Euroline har alltid Metalliclack, special fälgar, el-speglar(infällbara), regnsensor, automatisk nedbländbar inner spegel, värsta instrumenteringen, värsta acn., halv-läder, nattbelysning inne, auto ljussensor, ”kom hem” ljus, 3 cigg tändare, 4x golvbelysning. öppningsbar bakruta, farthållare, antisladd och alla knappar inne + tak med belysning. innan 04 ingick Xenon, extra dörrfack, stolsfack efter 03-04 är det även anti understyrning som ingår. Tror jag kom ihåg allt :-)
Jag har en Euroline men har bara golvbelysning fram vart och hur kopplar man in dem andra det är en laguna2 årsmod 01
inte säkert det finns har åxå en euroline och vissa funktioner finns inte av dom uppräknade, typ autoljus sensor och "kom hem ljus"
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply