Ja då har man beställt en DACIA sandero.95%renault delar

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

Ja då har man beställt en DACIA sandero.95%renault delar

Post by Johannes Rydberg »

Har kännt mej lite små lockad av reklamen på tv om dacia. p.g.a sitt pris och att den hyffsad ut oxå.

men ändå glidit runt i min BMW 740. men så börjar rosten komma lite här o där. och felen börjar samla sej. dags att läga några lakan på den samt massa mek tid..

och förra veckan gick drivaxeln av på celican. och där är det oxå massa mek och pengar som skall läggas ut.

plus att jag nyligen blivit pappa :)


så tillslut tröttna jag och började kolla närmare på sanderon. har googlat massor om tester och recensioner m.m självklart väg uppträdande samt krock säkerhet och vad man kan välja till och utrusta sin dacia.


av den infon jag fått. så är detta en bra bil för pengarna.

jag la till en hel del grejer så min DACIA har det man är van vid på en bil.=ambiance plus paket 1 samt ac.

självklart servo,ac elhissar,sidokrockkuddar, vanliga krockkuddar, metallic lack,tonade rutor, eluppvärmda stolar, eluppvärmd bakruta, centrallås med fjärrlås, startspärr, m,m listan är längre men mkt är självklar som abs ebd m.m


försäkring 200spänn i månaden :wink:

pris på bil ca 99´000kr med miljöbils premien.


färgen tog jag safir blå metallic som sagt. ser ut som volvo ocen race blå.

är riktigt glad. :wink:


bilen är inte byggd ännu men inom kort,

så nu gäller 3års problemfritt körande, 3års garanti 6år rostskydd. 3års assistans m.m


provkörde bilen och den känns som vilken ny mindre renå bil som helst.

den är ju aningen större än golf klassen. den är som en liten familje bil. baksätet är grymt stort med tanke på storleken. jag är 1.86lång. inga problem med huvet eller knän.

klen va den iaf . och ganska tråkig att köra. men det förvänta jag mej.
Johannes Rydberg
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

Post by Johannes Rydberg »

shit denna tråd skulle ju inte varit i denna avdelning. :shock: :shock: :?

kanske kan admin flytta den om det går :roll:

sorry
Johannes Rydberg
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Flyttar tråden
Tror precis som du att det där är en bra skitbil med beprövad teknik :D . Antagligen är de rätt så billiga även i service.

Så grattis 8) (både till bilen och ungen)
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

hm

Post by Johannes Rydberg »

haha tackar. :wink:
Johannes Rydberg
Johannes Rydberg
Posts: 43
Joined: 12 Apr 2009, 00:08
Location: Henån

hm

Post by Johannes Rydberg »

varför jag ville ha tråden flyttad var att jag först råka skriva den i teknik. sen flyttades den till allmänt snack. och nu har den flyttads hit. :wink:
Johannes Rydberg
Mistro
Posts: 4
Joined: 31 Mar 2009, 15:23
Location: Skurup

Post by Mistro »

He he

Hade just denna diskussion med en kompis som kör just Bmw 740,vilken kanske inte är den mest ekonomiska bil att äga.

Han tyckte att det var en billig bil att äga och den hade sällan krånglat,så bränsleförbrukningen var ingen "big deal"
Att byta den gick inte eftersom att det knappast finns fetare bilar att tillgå för vettiga pengar och nytt fanns det inte pengar till.

Då vi räknade ihop årets utlägg på denna bil rymdes utan problem en ny mindre bil i budget,..trots att vi bara räknat på 1000 mil och att inga rep.
var utförda på 740. :D

Sanderon kom på tal som en av flera nya småbilar och han köpte mina argument,...trots sina från början stora tvivel.
Han älskar sin Bmw som en "Svensson" älskar sitt Volvo o.s.v men det faktum att en ny bil snabbt blir billigare att äga än vilken äldre större bil som helst är svårt att snacka bort.

P.s Sandero är troligtvis den största småbil strax före Citroen C3 och Skoda Fabia men tillhör inte Golfklassen....utan är alltså betydligt mindre än t.e.x Golf,Megane,V50,Octavia,Astra m.fl :)
Mikael Ströh
RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Post by RolandM »

Mistro wrote:P.s Sandero är troligtvis den största småbil strax före Citroen C3 och Skoda Fabia men tillhör inte Golfklassen....utan är alltså betydligt mindre än t.e.x Golf,Megane,V50,Octavia,Astra m.fl :)
Sanderon är större än första Golfen var, klart rymligare. :)
Och V50 är ju en mellanklassbil, en gång i tiden var mellanklassbilar över 4,40 meter.
Peugeot 405 låg där... så 405:an är Golfklass? Haha.

Jaja, tiderna ändras och måtten med.
Hälsar
Roland Mabo, Solna
*
Mégane II Touring 1,6 16V Elegance -04
Post Reply