Laguna II skolan del 2

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

jk
Posts: 6
Joined: 07 May 2008, 18:29
Location: Gunnarstorp

Post by jk »

Får bara instämma med föregående talare.

Gick som attans, fixade det under lunchen på jobb.
J Kullenberg Helsingborg
Svart metallic Laguna II Euroline 2002 och en halv...
Jocke_H
Posts: 20
Joined: 08 Oct 2008, 12:23
Location: Borås

Post by Jocke_H »

Kanon att detta fanns, har upptäcka att min börjat glappa o blinka lite nu så det e väl bara att plocka ur o löda om det :D
Joakim Holmberg

Renault Laguna Touring 1.8 -02
User avatar
turbomart
Posts: 153
Joined: 16 Feb 2008, 21:30
Location: Karlstad

Post by turbomart »

Finns tom beskrivet i film på YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=S7_eHJtcVPM
Martin Berg - Karlstad
Laguna II 2.0T -03 ClAff, faluröd metallic.
!!SÅLD!!
belgar
Posts: 15
Joined: 13 Jul 2007, 09:00
Location: Umeå

Post by belgar »

Kanontack Tony!

Gick på en kvart allt som allt, och displayen lyser som aldrig förr =)
Magnus Wiklund, Umeå :: Laguna II Touring 1,8 16V -02
tiger_elin
Posts: 17
Joined: 06 Mar 2008, 21:57
Location: Fotskäl

Post by tiger_elin »

Åh så det går att fixa!?! Min bil har haft svart display sen jag köpte den, vilket är jäkligt störande...! Jag köpte bilen av en Peugeot-återförsäljare, och jag bad dem kolla upp det medan jag fortfarande hade bilen på garanti. Men de hittade inget speciellt, så svaret jag fick var att det antagligen inte skulle lysa där :? . De brydde sig väl helt enkelt inte ett sk*t då... (Förresten fick jag samma svar på varför bilen går ojämnt ibland på tomgång, men vem vet då vad det kan bero på? :roll: )

Tack så jättemkt för beskrivningen!!! :D
Elin Eriksson
Fotskäl

Renault Laguna -02
User avatar
Stymie
Posts: 3597
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stymie »

tiger_elin wrote:Åh så det går att fixa!?! Min bil har haft svart display sen jag köpte den, vilket är jäkligt störande...! Jag köpte bilen av en Peugeot-återförsäljare, och jag bad dem kolla upp det medan jag fortfarande hade bilen på garanti. Men de hittade inget speciellt, så svaret jag fick var att det antagligen inte skulle lysa där :? . De brydde sig väl helt enkelt inte ett sk*t då... (Förresten fick jag samma svar på varför bilen går ojämnt ibland på tomgång, men vem vet då vad det kan bero på? :roll: )

Tack så jättemkt för beskrivningen!!! :D
Jag får väl rekommendera det här uppslagsverket ... http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... php?t=9796
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
zephyrflyer
Posts: 10
Joined: 18 Oct 2009, 22:14
Location: HOFORS

Re: Laguna II skolan del 2

Post by zephyrflyer »

Tack för tipset Tony, det var ju busenkelt att fixa ac-displayen - än en gång tack
:D
Paul Andersén
Petersen
Posts: 12
Joined: 23 Feb 2010, 12:43
Location: Trelleborg

Re: Laguna II skolan del 2

Post by Petersen »

fixa min me :D tack för hjälpen... men har nu ett problem me belysningen i ECC en st diod i den blåa pilen har lagt av,men trycker man på ECC så tänds den, kan man med lägga på lite ny tenn på dioden???? verkar vara dålig kontakt bara...
RICHARD PETERSEN
k_line
Posts: 2
Joined: 05 Jan 2012, 22:17
Location: Järfälla

Re: Laguna II skolan del 2

Post by k_line »

Det må vara en gammal tråd men tipset är lika värdefullt idag! Stort tack för besparningen det resulterade i! :)

MVH
Kalle
Karl Olsson
epostiljon
Posts: 18
Joined: 22 Apr 2013, 17:01
Location: Uppsala

Re: Laguna II skolan del 2

Post by epostiljon »

k_line wrote:Det må vara en gammal tråd men tipset är lika värdefullt idag! Stort tack för besparningen det resulterade i! :)

MVH
Kalle

Instämmer till fullo!

Tacka alla entusiaster och forum uppläggare för alla dessa ovärderliga infon :-)
Renault Laguna
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Laguna II skolan del 2

Post by Robin »

Som sagt.. Laguna 2 må vara en bil med lite småproblem, men damn va bra man åker i dom och så billigt man kan handla dessa =D
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Laguna II skolan del 2

Post by Joakim16v »

Då har även jag utfört den här operationen med gott resultat. Tack Tony!
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
kema
Posts: 12
Joined: 18 Nov 2016, 13:37
Firstname: Kent
Surname: Malmgren
Location: Skepplanda

Re: Laguna II skolan del 2

Post by kema »

Tony wrote:Hur man fixar lyset i klimatordisplayen,detta verkar vara ett standard fel på dessa bilar. Gör så här.
Öppna askoppen och dra uppåt,så den lossnar..
för in händerna under kortläsaren dra ut hela vik åt sidan.
för att ta bort hela klimatkontrollen sitter 2 "pluttar" i nederkant stoppa in ett finger och lyft upp en metalbygel som finns på varsin sidasedan sitter det några kablar på baksidan som tas bort sedan är hela enheten lös
plocka bort alla plast bitar så ni kommer in i den sitter med låsklipps tills ni är framme vid kretskortet. i övre högra hörnet finns ett motstånd som heter 101 är kalllödning där , min lödde jag både uppe och nere... så nu funkar det perfekt..Tack christer bilder finns här pilen visar felet..
http://blatter.com/guni/lagi4.jpg
Tack snälla för detta tips. Skall göra detta efter jul.
Kent Malmgren
User avatar
chotulaall
Posts: 1
Joined: 24 Aug 2022, 13:56

Re: Laguna II skolan del 2

Post by chotulaall »

Tjena igen. Och nu har du verkligen gjort en Laguna II ägare väldigt lycklig. Det gick ju som smort ju.
install vidmate get-mobdroapk.com
Post Reply