Audio Connection Box

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Ani
Posts: 34
Joined: 12 Sep 2005, 20:33
Location: Sweden

Audio Connection Box

Post by Ani »

Skaffade en Audio Connection Box till min Megane 2006. HU är en updatelist med mp3. Kopplingen till boxen passade inte cd'n utan att dela kontakterna. Efter det passade den fint, funkar dock inte alls ;)

Finns det olika anslutningar till boxen? Eller kan det vara så att de inte funkar med cd'n jag har?
Ani Johansson - Skövde
Ani
Posts: 34
Joined: 12 Sep 2005, 20:33
Location: Sweden

Re: Audio Connection Box

Post by Ani »

Visade sig finnas hur många artikelnr som helst. Nu har jag iaf (förhoppningsvis) fått tag på rätt box till min bil. Skall installera den ikväll så får vi se om det funkar.
Ani Johansson - Skövde
Ani
Posts: 34
Joined: 12 Sep 2005, 20:33
Location: Sweden

Re: Audio Connection Box

Post by Ani »

En liten utvärdering.
Efter att ha fått en ny box med rätt kablage så var installationen snart avklarad. Inga problem där.

Boxen ger en Aux in genom 3.5mm, en USB och en Ipodingång. Auxen har jag inte testat än. Men USB funkar fint, den ersätter cd-växlaren och man kan ha 6 kataloger med 999 stycken filer i varje.

Ipoden var däremot en besvikelse eftersom den inte går att styra undertiden den är ikopplad. Man kan byta låt och höja och sänka volymen så klart, och bläddra mellan 6 spellistor. Men skulle man vilja byta album är det kört. Då får man koppla ur och sen koppla i igen.

Använde tidigare Harman Kardons lösning på Ipod i bil. Den är ju ljusår bättre. Enda anledningen att välja Audio Connection Box är om man promt vill ha kvar orginalradion i bilen.
Ani Johansson - Skövde
herrberg
Posts: 9
Joined: 30 Apr 2010, 11:52
Location: Solna

Re: Audio Connection Box

Post by herrberg »

Vad kostade den?
Bengt Berg
Ani
Posts: 34
Joined: 12 Sep 2005, 20:33
Location: Sweden

Re: Audio Connection Box

Post by Ani »

1500 - 1600kr tror jag.
Ani Johansson - Skövde
Post Reply