Byta bensintank på R5 1988?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Herman

Byta bensintank på R5 1988?

Post by Herman »

Hej ny på forumet.

Har en R5:a 1988. Bensintanken har börjat läcka från ena sidan och jag har försökt täta men det har misslyckats.

Är det knepigt att byta tank på den modellen?
Tomas Andersson

Clio 1,4 -99
Tony
Forumpolis

Re: Byta bensintank på R5 1988?

Post by Tony »

Herman wrote:Hej ny på forumet.

Har en R5:a 1988. Bensintanken har börjat läcka från ena sidan och jag har försökt täta men det har misslyckats.

beror på hur rostiga skruvarna är, plasten går att laga med spceiallim som klara fetplast, lagade en tank till en R5 hos en lackerare
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Herman

Post by Herman »

Tony wrote:

beror på hur rostiga skruvarna är, plasten går att laga med spceiallim som klara fetplast, lagade en tank till en R5 hos en lackerare

Har försökt laga med snabbhärdande lim och tätmassa men inte fått helt tätt på det.

Tanken verkar vara en slag universal modell som ska passa någon annan modell också. På sidan sitter det en slags tapp och det är den som har sprucket sönder.

Vad för speciallim använde du?
Tomas Andersson

Clio 1,4 -99
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Herman wrote:
Tony wrote:

Har försökt laga med snabbhärdande lim och tätmassa men inte fått helt tätt på det.

Tanken verkar vara en slag universal modell som ska passa någon annan modell också. På sidan sitter det en slags tapp och det är den som har sprucket sönder.

Vad för speciallim använde du?
tanken börjar sitt liv vid tappen, var till att limma mjukplast på bilar..vet inte vad det heter
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply