Megane scenic -98 med Automat låda som ligger ett snäpp fel.
Moderator: Forumpolisen
-
Megane scenic -98 med Automat låda som ligger ett snäpp fel.
Hej alla smarta där ute!
Har en Megane Scenic 2.0 Automat -98
Växlar fint och allting.
Köpte den som den stod obesiktigad.
Bytat alla filter förutom låda, servat med stift olja, ventilskåspackning etc.
Återstår bara polering efter besiktning och mitt problem.
Läget i spaken ligger fel. Dvs. Den ligger inte i neutral när man tro det. Så man får tänka ett snäpp extra när man väljer läge på automatlådan.
Ett fäste har varit knäckt under till som satt på lådan från körbana och direkt på själva lådan med tre storna bultar. Biten ser ut som en rektangel.(Avlångt furkantig.
Dennar har bytats nu med originaldel från bilia. Samma fel fortf.
Bilmekanikerna pratade om han hade försökt justera något i lådan, vajer eller nåt.
Jag skriver till er här för jag litar inte ett dugg på att bilmekanikern har koll på vad han gör och vill inte att han gör det värrre. För tillfället å växlar lådan som den skall. Men som sagt ligger ett snäpp fel när drar spaken i läge.
Och kan det påverka chansen till att gå igenom en besiktning?
Tips hade uppskattats djupt.
Med vänliga hälsningar
Gladaskåningen
Har en Megane Scenic 2.0 Automat -98
Växlar fint och allting.
Köpte den som den stod obesiktigad.
Bytat alla filter förutom låda, servat med stift olja, ventilskåspackning etc.
Återstår bara polering efter besiktning och mitt problem.
Läget i spaken ligger fel. Dvs. Den ligger inte i neutral när man tro det. Så man får tänka ett snäpp extra när man väljer läge på automatlådan.
Ett fäste har varit knäckt under till som satt på lådan från körbana och direkt på själva lådan med tre storna bultar. Biten ser ut som en rektangel.(Avlångt furkantig.
Dennar har bytats nu med originaldel från bilia. Samma fel fortf.
Bilmekanikerna pratade om han hade försökt justera något i lådan, vajer eller nåt.
Jag skriver till er här för jag litar inte ett dugg på att bilmekanikern har koll på vad han gör och vill inte att han gör det värrre. För tillfället å växlar lådan som den skall. Men som sagt ligger ett snäpp fel när drar spaken i läge.
Och kan det påverka chansen till att gå igenom en besiktning?
Tips hade uppskattats djupt.
Med vänliga hälsningar
Gladaskåningen
Daniel Landgren