Ny här på forumet & tänkte dela med mig av mitt lilla projekt.
Det är en Renault 5 GTE som är turbokonverterad.
Den går under namnet "Blåbärskungen" men kallas av mina vänner i klubben Carkings för "Le bleu Escargue", (Den blå snigeln).

Har hittills bytt belägg till Mintex, nytt batteri, rensat interiören, BBS fälgar, ny LITEN stereo. Håller just nu på att ordna vingen som jag tagit från en av mina bilar, en Delsol originalvinge.
Kommer att premiärtesta vad bilen går för på Carkings konbana den 22:e Augusti.
Mer info om konbanan för er som är intresserade att köra finns på http://www.carkings.se
Lite bilder...

Stod på SCF i Kristianstad & utmanade alla till konbanan den 22:e, då med svartlackade originalfälgar.

Eftersom fronten var helt sönder så tänkte jag modifiera om den lite & har här spacklat upp den med första lagret kolfiberspackel. Har en frontläpp i kolfiber liggande till den som passar klockrent.

Jag bytte till BBS... =)

Kunde inte låta bli att sätta på denna otroligt fula struten som slutrör =) HAHA!

Vid sidan av så gör jag lite småarbeten i kolfiber som är mitt favoritmaterial att arbeta med. Här är baklampor till Erik Jirhalls Mini Cooper S Worx "Johnny" som han kallar den på garaget.org.

Framlampsringarna till Eriks "Johnny"

En bild på mitt gamla projekt, Kolfiberladdad Ford Fiesta ST-190 som vann pris på Elmia detta året. Den visades även på Elmia som pågående projekt 2008 i helt andra kläder. Kan inte säga att jag saknar den precis....

Den romerska femman står för att det var 5:e gången jag byggde om Fiestan.
Vem vet hur projektet med Renault Turbon kommer att sluta

HÅLL ER UPPDATERADE!
/ALEX