Släcka ner airbag lampa + servicelampan Renault Megane

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
miwu
Posts: 49
Joined: 04 Jun 2005, 17:27
Location: Hägersten - Stockholm

Släcka ner airbag lampa + servicelampan Renault Megane

Post by miwu »

Hej
Airbag lampan samt servicelampan lyser efter att jag bytte förarstol, befintlig stol hade rambrott.
Jag lämnade in bilen på för undersökning, fel på bältessträckaren blev resultatet, alla kablar på plats och inget glapp sa de. De vågade inte mäta upp mera för risken att nåt (=airbagen) löser ut. Så vad gör man? Hur kan man släcka ner dessa två lampor på ett enkelt sätt?
Bilen en Renault Megane årsmodell 00:a.
Tackar för tips
Michael Wu

Renault Megane 1.4e 1999B (Facelift + paket)
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Släcka ner airbag lampa + servicelampan Renault Megane

Post by Dennis »

miwu wrote:Hej
Airbag lampan samt servicelampan lyser efter att jag bytte förarstol, befintlig stol hade rambrott.
Jag lämnade in bilen på för undersökning, fel på bältessträckaren blev resultatet, alla kablar på plats och inget glapp sa de. De vågade inte mäta upp mera för risken att nåt (=airbagen) löser ut. Så vad gör man? Hur kan man släcka ner dessa två lampor på ett enkelt sätt?
Bilen en Renault Megane årsmodell 00:a.
Tackar för tips
Hoppla hoppla :!: Någon som tagit fel årsmodell(olika pyroteknik), eller är bältessträckaren förbrukad om stolen kommer från krockad bil. Byt till din gamla bälteshållare.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
miwu
Posts: 49
Joined: 04 Jun 2005, 17:27
Location: Hägersten - Stockholm

Re: Släcka ner airbag lampa + servicelampan Renault Megane

Post by miwu »

TACKAR!
Olika bilar, om jag minns rätt så kom denna stol från en Kombi men samma årsmodell o färg, jag har en combi coupe, det kan vara så Kombin som tillverkas i Turkiet och 5d varianten tillverkas i Frankrike har olika teknik? Stolarna ser identiska ut.
Jag tror att stolen kommer från en bil där kammen gick, dvs inte krockad, om den nu är krockad trots allt, går det att fixa ändå. Jag har kvar gamla stolen!
Hur byter man bälteshållaren? Komplicerat?
Michael Wu

Renault Megane 1.4e 1999B (Facelift + paket)
miwu
Posts: 49
Joined: 04 Jun 2005, 17:27
Location: Hägersten - Stockholm

Re: Släcka ner airbag lampa + servicelampan Renault Megane

Post by miwu »

Jag menar bältessträckaren, den innehåller "strängmedel?" knappast den del jag vågar ge mej på utan erfarenhet. Vad ska jag tänka på så att den inte löser ut...
Vad kan det kosta att få "proffsen" att göra detta? Förutom Bilia förstås...
Bor i Stockholm!
Michael Wu

Renault Megane 1.4e 1999B (Facelift + paket)
Post Reply