Lite tjatig med skärmbreddningen men det är trots allt den som jag lägger ner mest tid på. Skärmarna klara att slipas ner och klarlackas första lagret.
Caddy bockade till lister i rostfritt till sidokjolarnas undersida som ska fylla ut mellanrummet mellan karossen och kjolen.
Imorgon blir en snabb runda inom garaget på förmiddagen sen väntas en relax helg i Kivik för att hämta nya krafter =)

Ett alkoholfritt alternativ till shot kan pigga upp inför en kväll i garaget =)

Rostfria lister till sidokjolens undersida.

Framskärmen. Aningen för blankt just nu...men det blir det ändring på snart =)

Bakskärmen.
Trots vilohelg med familjen ägnade vi dagen åt att fixa lite montermaterial.

Lite smått & lite stort & lite lagom =)
Egentligen dumt att avslöja delar av montermaterialet men va fasen =)
Kan avslöja att jag nu fixat en viss overall i samma tema men den behöver bearbetas lite för att se trovärdig ut

Några leksaker som kommer att pryda bilens monter. De två kulsprutorna ska sitta på bilens dörrar.
Igår hade jag hjälp av Pierre som bytte fjädringen bak.
Han slipade även bromsoken bak rena & fina innan han lackade dem med rostskyddande & värmetålig färg.
Själv slipade jag framskärmarna en sista gång innan vi ska klarlacka dem.
Vi testade att sänka ner bilen med nya fjädringen bak och bilen såg ut som en rallybil =) hehe. Lite väl hög men detta justerar vi senare.
Känns som att man kanske skullat satsa på en Clio från början istället när man kollar hur mycket utrustning till just väghållningen som är avsedd för Clio =) Ganska coolt ändå.

Nya dämparna bak på plats =) Thanx Pierre!

Ganska mycket rallystuk, haha!

Oken lite snyggare.

Blankt & fint =)
Alltså är Supersportfjädringen bak på plats och främre återstår =)
Tänk så mycket det blir gjort när man har lite hjälp, Stort tack till de som brukar hjälpa mig.
Fick paket direkt från Tyskland idag!
Två monteringssatser med gummin, lager & muttrar till mina coilovers =)
TACK ÖRJAN & RISETRADE.SE

Nu har jag förhoppningsvis allt jag behöver för att montera hela vägållningskittet =)
Nu kommer lite bilduppdatering på hur läget med bilen är just nu.
Coilovers från Risetrade & Supersport är nu på plats efter lite modifiering och meck =) Det blir rått

Panelerna är färdig flockade och levereras om ett par veckor. Tills dess ska jag hunnit drapera vissa detaljer på bilen i kolfiber samt slipat ner hela inför lackering.
Prio 1 under denna veckan är att få båda stötfångare helt klara för lack.

Helgen börjqade med att jag fick bilen bruksbilen repad =(

Eftersom i stort sett allt till bilen är uppgraderingar från Renault Clio så behövde jag göra hålen i karossen till främre dämparna större.

Ventilerade Clio skivor & ok fram....blir helt tillräckligt för denna lilla bilen =) Mintex Extreme belägg och Supersport ställbara coilovers från Risetrade.se.

Hängde på fronten och huven för att se helheten och få en ny kick

Tänk er detta matt svart & kolfiber...det blir grymt!

Klockrena fälgar av märket Schmidt från Risetrade.se med R-däck!

Skärmens fortsättning ner på fronten kommer att draperas för att helheten ska se snygg ut. Även frontläppen som för övrigt är en modifierad Volvo 850R front, kommer att förstärkas med kolfiber.
Det har varit en tuff helg med väldigt lite tid tillsammans med familjen så nu väntas två dagars tid med mina viktigaste ägodelar

Tillbaks i garaget på onsdag och hela veckan fram.
SEE YA!
Blev en sen kväll igår så hann inte lägga upp bilder innan jag somnade i soffan =)
Här kommer uppdateringen iaf:

Pierre hjälpte till att slipa ner bakluckans "pastellfärg" =)

Som synes har kolfiberskärmarna lite ojämnheter som behöver jämnas till på ytan.

Blingbling X2

Skaffat mig en bebisdräkt....igen =)

Angry

Innan vi stack hem för kvällen upptäcktes en buckla på huven gjord från insidan när den flyttats rundor över hela garaget....suck....blir så trött =(

Början till plåtrent på bakluckan.

Värsta konstverket med kulörer...kanske skulle behållt detta som motivlack

hehe
Imorgon ska vi rulla ut bilen i det fria och slipa ner den blå "pastellfärgen"....håller tummarna för fint väder.