Ny TWINGO R.S

Rally, Formula Renault, ClioCup, ClioTrophy, Dakar och andra Renaultrelaterade cuper och serier. OBS!
Ej F1.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Ny TWINGO R.S

Post by fuzzion »

The entirely revamped New Twingo R.S. adopts the emblematic Yellow Sirius colour.
Along with its dynamic, four-lamp grille, New Twingo R.S. incorporates the F1 splitter into its front bumper. This stylistic feature, which is now to be found across the Renault Sport range, is a nod to Renault’s success in Formula 1.
The outer line can be animated thanks to a grey styling pack, which adds the Cold Metal Grey tone to the F1 splitter, the exterior mirror housings and the R.S. lip spoiler.

As for the interior, the steering wheel, seats, and dashboard lid are stitched in yellow, reflecting the brand and other Renault Sport models perfectly. A newly introduced white interior is to be found on the upper part of the steering wheel, on the vertical stripes of the sport seats and in the outline of the rev counter. The R.S. Monitor option (the onboard range-finder system) much lauded on Clio R.S. and Mégane R.S. is also available as an option.
Image

Läs mer på:
http://www.enewslettervideo.com/renault ... r_eng.html
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Re: Ny TWINGO R.S

Post by fuzzion »

Fast frågan är om föregångaren inte är snyggare? (i alla fall fronten)
Men de valde den bästa färgen till den nya Twingon :D

Image
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Ny TWINGO R.S

Post by Dennis »

Fronten är uppkäftig men de där ditkletade lyktorna på bakluckan har jag svårt för [smilie=001_07.gif]
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: Ny TWINGO R.S

Post by Tony »

Väntar fortfarande på att dom sätter i 1,4 Tce i den, helt otroligt att dom inte gör det, 1,4T med samma effekt som 1,6 sugis borde gynna utsläppen och så går det trimma mycket lättare.. :lol:
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
User avatar
Joakim16v
Posts: 2139
Joined: 22 May 2007, 11:34
Location: Stockholm

Re: Ny TWINGO R.S

Post by Joakim16v »

Jag tycker varken fram och baklyktor smälte in så bra. Fram ser ut som den fått låna lite drag från Nissan Juke, vilken jag tycker är otroligt ful. Bak ser det bara ut som att de kom på att "Oj, vi måste ju ha backljus också" och smällde dit ett par blaffor på bakluckan.

Förra är definitivt snyggare, även om jag gillar den F1-inspirerade splittern på den nya.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Re: Ny TWINGO R.S

Post by Dennis »

Tycker den gammla nosen helt saknar identitet! Och de där fejkluftintagen till bromskylning ser bara patetiskt ut och verkar komma från en helt annan bil, sämmer varken i design eller harmoni med storlek.
"Gapet" i fronten verkar ha ngt Audi komplex. och resten ser bara tamt ut.
Nä den nya fronten visar det nya formspråket med grill osv. Ok lite Jokevarning på extralysena men allt är i runda linjer och jag tycker de smälter in ganska bra.
Sportens underbett ser hungrigt ut, tufft!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Post Reply