Någon som har en aning om vad det kan vara?
Moderator: Forumpolisen
Tändspolerollega wrote:Hej, jag har en Megan II 2005:a och har fått det här felmeddelandet "esp/asr system fault" och servicelampan och ESP triangeln lyser. Motorlampan lyser oxå, men den slocknar ibland.Det började med att bilen gick lite hackigt i går kväll. Det går att köra med den men den hackar väldigt mycket på låga varv, och på tomgång "gungar" hela bilen.
Någon som har en aning om vad det kan vara?
sitter väl 4st i den, går att skaffa 4st för typ hälften vad volvo vill ha för en;skönt att det löste sig iafrollega wrote:Visst var det tändspolen. Nästa gång byter jag nog själv... 1795 kr... varav tändspole 950 kr.
Hejsan.Starbright wrote:Hjälp vilket skräckexempel du drar upp! Inte konstigt att din tro till Verkstäder inte är den bästa. Att "glömma" drå åt en/flera bultar i en framvagn är ju förenat med livsfara, varför inte bara ta en extrakoll av allt innan man kör ut bilen och framför allt.. TA EN PROVKÖRNING!! detta gör jag ALLTID efter i stort sett alla reparationer som gjorts på en bil, allt för att verifiera att allt står rätt till och känna mig trygg att återlämna bilen till kunden.
kamremsbyte nu förtiden är paketbaserade och med ett fast pris. Lite olika ber på modell och motor.. varav V6:an är dyraste (ofc)
Tyvärr har renault valt att inte ha med vattenpumpen i det paketet, men däremot så ingår kamrem med spännare och rullar. Drivrem med spännare och rullar samt jobb för detta. Vattenpumpen skall alltid bytas vid kamremsbyte om den involveras i Kamremstransmisionen. Kunden skall alltid bli medelad detta vid beställning. Sedan är det upp till kunden om han/hon vill byta.