Köpte för ett par dagar sedan min andra Megane, denna gång en kombi årsmodell 2002 (min förra var en Coupé '99). Bilen är och går kanonfint, men jag har ett ganska irriterande fel - torkarna går endast sporadiskt, om ens det! Jag har kört den i två dygn nu och torkarna har fungerat tre gånger totalt. Trodde först att det var någonting i torkarmotorn, men eftersom de väl går när de går så har jag uteslutit det. Min andra tanke var elfel eller relä, vilket också var anledningen till att jag i afton begav mig ut för att kika runt lite efter tänkbara orsaker.
Det visar sig vara glapp i (ström?)-kontakten till torkarmotorn. Jag slår på torkarna inifrån, ingenting händer. Om jag samtidigt ruckar på kontakten så går torkarna på som de ska, men så fort jag börjar köra en bit så upphör de att fungera (antagligen på grund av vibrationerna).
Hur går jag vidare? Själva kontakten ser fin ut, både från sladden och där den går in i torkarmotorn. Trodde i min enfald att kontaktspray skulle göra saken bättre, men ack så fel jag hade.
Jag tar tacksamt emot hjälp och tips från er märkesbröder och systrar!
Ps. Hej Robin på Alnö