Tapatalk

Frågor och svar kring klubbens site, login, lösenord, medlemsregistret och detta forum.

Moderator: Forumpolisen

Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Tapatalk

Post by Baggis »

fuzzion wrote:Nej jag sköter inte längre om siten och forumet. Jag har hoppat av den biten.
Hör efter med Mange angående inloggningsuppgifter till FTP-servern, MySQL samt adminbehörighet i phpBB.
Mange läser kanske också det här, hehe?
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Tapatalk

Post by Robin »

Skickade ett PM. Vi får se :)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Tapatalk

Post by mange »

Här är jag :D Då var det tydligen jag som var ansvarig 8) Har dålig koll på tapatalk, men om ni anser att det är det som vi behöver för att få lite fart på sidan så är jag på 8)
Att köpa mer plats har vi pratat om i styrelsen och det är inga problem planen var ju att få till detta isamband med en hemsideuppdatering, men hittills har vi inte hitta någon som är beredd att driva det hela.

Baggis! vore kanon om du kunde hjälpa till med detta maila mig så kan vi prata diskutera mera.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Tapatalk

Post by Baggis »

Har börjat kika på Tapatalk men som vanligt är det ett antal "om och men" som dyker upp. Stay tuned... 8)
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Tapatalk

Post by Robin »

Mycket bra att du tar tag i det, det är vi tacksam för =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Tapatalk

Post by mange »

Härligt!
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Tapatalk

Post by Baggis »

Nu har jag lyckats få igång Tapatalk, dock inte på detta "skarpa" forum då det var så många saker som krånglade så det kändes alltför våghalsigt att direkt ge sig på att försöka få in det här.

Ni kan gärna testa hur det funkar. Drar igång Tapatalk och sök efter "testforum.clubrenaultsverige.com" men kom ihåg att det alltså inte är detta forum ni ser utan en kopia, hehe.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Tapatalk

Post by Robin »

Funka kung !

När man lägger till en bild, vart laddar den upp denna då ?

Den hamnar ju i diskussionen som sagt..
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Tapatalk

Post by Baggis »

Robin wrote:Funka kung !

När man lägger till en bild, vart laddar den upp denna då ?

Den hamnar ju i diskussionen som sagt..
Menar du när man lägger till en bild i Tapatalk? (Jag är helt "rudis" när det gäller Tapatalk då jag aldrig har använt det tidigare, hehe)
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Tapatalk

Post by Robin »

Jag körde som sagt Tappatalk i lurn min. Gick in på min forumtråd "motor&elektronik" och Renault 21 avgasproblem. La upp en bild i denna tråd. Och den syns ju även när jag loggar på, på datorn.

Läggs den i forumdelen eller är det Tappatalk som tar hand om bilden ? Bra är att man kan lägga upp bilder via mobilen då detta är en del som saknats länge :D

Säg till när prylarna är skarpa så annonserar vi i Allmänt. Skulle även vara bra om man fick upp en inforuta när man kör via mobilen att tappatalk finns :)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Tapatalk

Post by Baggis »

OK, då är jag med! 8) Bilden hamnade på:

http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10 ... a9286f.jpg

Du kan ju alltid kolla på ditt inlägg genom att logga in på http://testforum.clubrenaultsverige.com/
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Re: Tapatalk

Post by Robin »

Jo precis det var de ja gjorde. Loggade in på datorn för att se att bilden fortfarande låg där.

Men är det klubbens Imageschack eller tapatalk ?

Tänkte hur det blir med plats när folk börjar lägga upp bilder.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Tapatalk

Post by Baggis »

Robin wrote:Jo precis det var de ja gjorde. Loggade in på datorn för att se att bilden fortfarande låg där.

Men är det klubbens Imageschack eller tapatalk ?

Tänkte hur det blir med plats när folk börjar lägga upp bilder.
Duh! Jag läste inte värst bra vad du skrev, haha!

Hittade detta: https://blog.tapatalk.com/?p=714

och detta:
How many files can I upload?
All Imageshack accounts include unlimited storage space.
från https://imageshack.com/faq

Tapatalks deal med Imageschack borde kanske då innebära att det är Tapatalks Imageshack så att säga?
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Tapatalk

Post by mange »

Bra att du är på G. !

Om det är så att vi behöver mer plats (för bilder liknande) så får vi väl försöka fixa det, säg till isåfall.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
Baggis
Posts: 850
Joined: 01 Sep 2009, 07:39
Location: Kalix

Re: Tapatalk

Post by Baggis »

Robin wrote:Säg till när prylarna är skarpa så annonserar vi i Allmänt. Skulle även vara bra om man fick upp en inforuta när man kör via mobilen att tappatalk finns :)
Testa gå till testforumet med en mobil webbläsare och se hur det ser ut nu 8)
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
Post Reply