R 4CV - 1961 - Mange
Moderator: Forumpolisen
Re: R 4CV - 1961 - Mange
Har börjat laga rost, men eftersom svetsen inte ville fungera så har jag just nu bara presterat ett hål och en plåt som passar i hålet[emoji3]
Kul med rost, det som man såg var en bubbla stor som en enkrona, men när man kapade isär så var innrebalken desto mer rostig.
Bild på hål[emoji14]
Sen så har jag börjat bromskonverteringen, har plockat isär frambromsar och borrat bort skölden till trumman. Sen är det bara att montera dit skivor från r8.
Kul med rost, det som man såg var en bubbla stor som en enkrona, men när man kapade isär så var innrebalken desto mer rostig.
Bild på hål[emoji14]
Sen så har jag börjat bromskonverteringen, har plockat isär frambromsar och borrat bort skölden till trumman. Sen är det bara att montera dit skivor från r8.
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: R 4CV - 1961 - Mange
Nice
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: R 4CV - 1961 - Mange
Tack!
Har fortsatt bromsuppdateringen. För att SFRO besiktiga måste man ha 2 krets bromssystem. Därför så har jag slipat lite i orginalupphängningen av huvudbromscylindern, borrat extra hål i en huvudbromscylinder från R5 och kortat pinnen till cylindern.
Återstår att fixa 2 behållare och fixa den konstiga anslutningen och lösa bromsljusfrågan[emoji3]
Har fortsatt bromsuppdateringen. För att SFRO besiktiga måste man ha 2 krets bromssystem. Därför så har jag slipat lite i orginalupphängningen av huvudbromscylindern, borrat extra hål i en huvudbromscylinder från R5 och kortat pinnen till cylindern.
Återstår att fixa 2 behållare och fixa den konstiga anslutningen och lösa bromsljusfrågan[emoji3]
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: R 4CV - 1961 - Mange
Har dessutom börjat att fixa med motorn. Har inte tid att plocka isär+ att den ser ok. Detta gör att jag bara skall byta lite grejor utanpå motorn och hoppas att den fungerar bra[emoji14]
Har börjat med att byta till ny tryckplatta och lamell ny
Samt byta vattenpump och fräscha upp remskivor
Har börjat med att byta till ny tryckplatta och lamell ny
Samt byta vattenpump och fräscha upp remskivor
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Re: R 4CV - 1961 - Mange
Ingen balancering och viktning?
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: R 4CV - 1961 - Mange
Nopp inte denna gång, framtida motor kommer att få den behandlingen nu håller jag tummarna och hoppas att motorn fungerar [emoji16]
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.