vissst syns det att det är lättat, men som sagt ingen super skillnad i vikt.
Gud vilket mörker haltech sprutet vart hade jag vetat det jag vet nu hade jag aldrig köpt det, har nu 2st kabelstammar i bilen för att få allting att fungera, om det ens gö det nu kopplar in för fullt
Går sakta men säkert framåt jobbar på bred front just nu, efter en liten olycka idag så undrar jag om någon har ett par fjädrar till en sådan liggandes?
nu är det bara fjädrar som saknas så kan jag ställa den på hjul, har några kablar kvar att koppla in och sedan måste jag köpa nya tändkablar, efter det så är det nog bara att be till högre makter att bilen startar.
Har beställt fjädrar idag, och skruvat dit front och framskärmar, nu seer den ju ut som en bil igen kanske rullar ur den ur garaget lagom till när pollen börjar avta
Gått trögt på slutet, jobbat mycket och inte haft nån direkt motivation till att skruva, ska väl bli ändring på de, höll på och rev i kabelhärvan till haltechet och hittade en kontakt som var märkt o2 sensor, är det till lambdan eller vad?
Fått nya sänkningsfjädrar fram så nu kan jag få ställa bilen på hjul och har köpt nya backspeglar med blinkerts så dom kanske blir lyckligare på besikningen.
Tack för svaret!, tja för en okunnig ser väl bilen klar ut nu mest småkraffs kvar nu känns som 1000 saker här och var men ska väl snart vara på hjul och ute på vägen är lite tjaffs med tändningen och sådant som jag behöver hjälp med och väntar på att den hjälpande handen skall ha tid.
Hoppas på att den är i rullning nästa helg, har varit bortrest ett par veckor men nu har jag fått dom flesta delarna jag väntat på. Det var en volvo M60 låda (volvo 460 turbo)
Tumic wrote:Hoppas på att den är i rullning nästa helg, har varit bortrest ett par veckor men nu har jag fått dom flesta delarna jag väntat på. Det var en volvo M60 låda (volvo 460 turbo)
och vad är det för skillnad på den emot,renaults variant,för jag antar att volvo har tagit en renault låda eftersom dom tagit motorn. och en 460 turbo har 120 hk tillåt mig skratta volvos sugis har 101 dvs dom har lyckats att inte få ut mer än 19hk med turbo,det skall dom ha kredd för...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Det står renault på lådan, vet inte exakt vad skillnaden är, men vart rekomenderad av FLD att köpa en sådan, och med tanke på att växellådor är hans jobb så hoppas jag att han kan sin sak, så jag provar väl en sådan, nästa vinter blir det nog ett lådbyte till någonting värre. Jo nog är det lite pinsamt att dom inte lyckats få ur mer kräm när det sitter en fläkt på den motorn
Tumic wrote:Hoppas på att den är i rullning nästa helg, har varit bortrest ett par veckor men nu har jag fått dom flesta delarna jag väntat på. Det var en volvo M60 låda (volvo 460 turbo)
och vad är det för skillnad på den emot,renaults variant,för jag antar att volvo har tagit en renault låda eftersom dom tagit motorn. och en 460 turbo har 120 hk tillåt mig skratta volvos sugis har 101 dvs dom har lyckats att inte få ut mer än 19hk med turbo,det skall dom ha kredd för...
Orginal så laddar dem väl bara 0.42Bar på b18ft?
men går ju att kräma på med mer laddtryck, så lådan är nog god för 180hk.