Utan större omsvep så är namnet Johan M.S Dahl Åbjörnsson och jag är en lillgammal figur på 21 år som alltid har haft ett stort intresse för fordon av allehanda sort. Under barndomen alltid sittandes i passagerarstolen bredvid min far Sverker, en f.d motorjournalist som gick över till att vara PR-chef för Mercedes-Benz. Bilar, text och foto finns alltså redan i blodet.
Idag jobbar jag som bilförsäljare för AB Bil-Bengtsson i Simrishamn (f.d Automobilfirma C.A Winquist) och det är egentligen genom jobbet som jag fick upp ögonen för Renault-bilar. Inte för att jag har att jag har ogillat dem innan utan bara för att jag aldrig har intresserat mig.
Från ointresse har jag på ungefär ett års tid gå till att vara ägare av tre - snart fyra - Renault-bilar, i januari tog jag ut en Grand Scenic 2017 Zen och fram till dess att året växlade över till 2018 så hann jag i nämnd ordning köpa på mig följande modeller: Renault 20 TS 1978 (ägts av en god vän sedan ny), Renault 18 Automatic 1979 (första demobilen som kom till Helsingborg, därefter handikappanpassad och ägd av en man i alla år, knappt 6000 mil) samt strax före nyår en Renault 16 TL från 1975 (13 ägare, noll historik och tveksam ur flera avseenden).
Totalt har jag från och med nästa helg 20 bilar och det är väl, summa summarum, det man behöver veta om mig. Jag har tyvärr inte någon flickvän eller liknande roligt att berätta om men hoppas att det kan dyka upp, trots min bilsamling och min invanda märklighet.
Kul att bli en del av detta, jag har just sänt en klubbmedlemsförfrågan! Motivation och glädjesprideri får jag tacka den nyblivne Facebook-vännen Albert Sjöberg för men även Dennis Håkansson.
R-Hälsningar,
Johan
+46730301238 (priv)
0414 -287 03 (kontor)