Böt lambdasond 2 ggr för säkerhets skull??
Borde inte en lambdasond räcka?
Lamdasonderna har 2 kretsar, en mäter syrehalten i avgaserna och den andra ger ström till uppvärmningstråden innuti för att den snabbt skall uppnå arbetstemp.
Det vanligaste felet när felkoden P0141 kommer upp är att den tråden innuti lambdasonden har gått av. Då räcker det att byta den.
Men om det inte hjälper med byte måste man ju felsöka ledningsmattan som går från Motorstyrenheten. Kontrollera att den får ström etc, göra ett funktionstest helt enkelt.
Ännu en verkstad som bara tar hem och provar ngt, " kanske är det som är felet", 2 st av samma sak dessutom, varför inte felsöka fram felet istället ?

Sedan att bilen går dåligt då det är varmt ute, kan givetvis vara flera saker, svårt att säga utan felsökning.
men om du säger att motorlampan lyser och även lampan för elektriskt fel kan lysa, borde det ha ngt med Gasspjället att göra. Om den tappar kontakten med en eller båda av potentiometrarna så vet den inte vart gasspjället befinner sig utan går in i Limphome läge, då kommer elektriskt fel att lysa och bilen svarar knappt på gas. När du då startar om bilen kanske den får kontakt igen och då går den normalt igen tills den tappar kontakten igen.. detta kallas mikroavbrott eller glappkontakt. Motorlampan kommer då att lysa eftersom ett fel har registrerats.
Detta kanske inte är felet på din bil dock.
Man måste ju kunna verifiera fram ett fel, och då felet är framme , felsöka på vad som är fel. En utläsning av en felkod ger ju bara en indikation till vad som är fel.