R5 GTE -1988- Tony
Moderator: Forumpolisen
enl detta 10:1 men här står aluminiumblock vilket inte stämmer...
http://forum.lazzat.se/showthread.php?p ... post136087
http://forum.lazzat.se/showthread.php?p ... post136087
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Det där blir en stilig kärra !.
Men extraktor grenrör sitter det väl på original ?? det gjorde det på min. Inget heljutet tjofs ?!
Men extraktor grenrör sitter det väl på original ?? det gjorde det på min. Inget heljutet tjofs ?!
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
hoppas det blir bra när det blir klart...Robin wrote:Det där blir en stilig kärra !.
jo jag har åxå ett i plåt, det har dom tidiga,min 90à hade gjutet sk*t... men jag tycker det är för smalt..men det kanske får duga så länge...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Har blivit riktigt sugen på att åka femma efter att ha kört Mr Pinks gtt ,så nu är det dags att göra något drastiskt åt karossen, med lite tur kanske det går fortare än man tror

Så jag satte lite fart så jag kan få ihop bilen till sommaren.Har en del kvar att göra innan det blir besiktning men det skall inte dröja allt för länge,blir standard utanpå iår innan jag har lackat plasten som skall dit.
Skall definitvt köra lite bankörning iår trots att jag bara har 95HK...då den får gå standard i motorn för tillfället kanske slänger dit en renoverad/portad topp med trimkammen under säsongen,men först vill jag bara köra.....

F1 camber

Känns som det gör lite skillnad med en sån här på...
Skall definitvt köra lite bankörning iår trots att jag bara har 95HK...då den får gå standard i motorn för tillfället kanske slänger dit en renoverad/portad topp med trimkammen under säsongen,men först vill jag bara köra.....

F1 camber

Känns som det gör lite skillnad med en sån här på...
Snygg 5:a!Tony wrote:fulkörde lite idag. med däcken som är på visar mätaren 100 på 2an![]()
inte så dåligt för en gammal skruttbil..

Mathias Asp - Rimforsa | Medlem #709
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Dauphine Gordini -65, R8 Major -65, R10 Major -67, R10 -68 | http://www.r10-siten.com |
Tack men 95hk är för lite ....skall inte fler under huven. en 5 TXE har väl 72-78 lr nått liknande den har ju samma motorvolym,sedan finns det ju ännu mindre myggmotorer...Mathias wrote:Snygg 5:a!Tony wrote:fulkörde lite idag. med däcken som är på visar mätaren 100 på 2an![]()
inte så dåligt för en gammal skruttbil..
Skruttbil? 95 hästar är ju ändå inte så dåligt i en liten R5. Standardmodellerna ligger väl på runt 60-75 häst nånstans?
Åkte konbana idag,man blir såhär glad
när jag åkte därifån låg jag 2a ..2sek efter en porsche 928.... då hade jag bästa varvtid..

Last edited by Tony on 17 May 2007, 20:40, edited 1 time in total.
Tony wrote:Åkte konbana idag,man blir såhär glad![]()
![]()
![]()
när jag åkte därifån låg jag 2a ..2sek efter en porsche 928....

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
nej roligare runt runt,fick dessutom veta att jag bara blev trea,blev slagen av en gammal clio 16v som fick bästa tiden...det var ju tur det var en renault som vann,jag hann tyvärr inte vara kvar längre annars hade jag plågat bilen lite till... det var ju så
kul...lite andra bilar som körde subaru impreza,manta turbo,alfa gtv, golf gti 2x 1a gen mm, jag hade den motorsvagaste bilen där.... väghållning funkar jäkligt bra den lyfter inte på bakhjulet som en kissenödig hund....skall bara i med ett nytt hjullager och sedan byter jag nog drivaxel åxå på vänster fram, då det låter för jäkligt vid högersväng

Last edited by Tony on 19 May 2007, 07:40, edited 1 time in total.
Kör bara vänstersvängarTony wrote:nej roligare runt runt,fick dessutom veta att jag bara blev trea,blev slagen av en gammal clio 16v som fick bästa tiden...det var ju tur det var en renault som vann,jag hann tyvärr inte vara kvar längre annars hade jag plågat bilen lite till... det var ju såkul...lite andra bilar som körde subaru impreza,manta turbo,fiat gtv, golf gti 2x 1a gen mm, jag hade den motorsvagaste bilen där.... väghållning funkar jäkligt bra den lyfter inte på bakhjulet som en kissenödig hund....skall bara i med ett nytt hjullager och sedan byter jag nog drivaxel åxå på vänster fram, då det låter för jäkligt vid högersväng

"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström