Dennis wrote:R-5 Jag är oskyldig. -Sätter bara massa ideer i Tony's hjärna.
De övriga sakerna kan jag däremot känna mej skyldig till.
Bra idéer har du mkt gott av. Tur att du nu kan överföra dem till en sugen själ, som till skillnad från Jocke & mig faktiskt kan utföra dem själv! Blir ju så jädra mkt jobb för dig annars...
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
Miss Mégane wrote:Jodu, han är verkligen super! Och har väl en del erfarenhet både av "galna" idéer och"galna" jobb... typ AC-installation/byte i Mégane (varför köpa en med AC från början när Dennis kan få leka Renault-fabrik? ), totalt-från-scratch-renovering Biturbo (inte mkt prylar i en sådan nej...), "Espace F1/2", "eldig Fuego" osv. Så om det blir en Renault Super-Duper-5 också... tja, den saknas ju faktiskt fortfarande... så welcome!
Med hans kunskap och envishet så brukar han ju lösa det mesta.
För Jockes del positivt nu iom att Biturbo-jobbet börjat tuffa framåt, för min egen del gläds jag otroligt mkt åt något ändå lite mer jordnära, nämligen att det finns hopp om 21:an snart!!!
jodå det är tur att 12v R21 är så vanliga på parkeringen utanför så man kan rulla in en annan bil och ta motorn från..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Miss Mégane wrote:Jodu, han är verkligen super! Och har väl en del erfarenhet både av "galna" idéer och"galna" jobb... typ AC-installation/byte i Mégane (varför köpa en med AC från början när Dennis kan få leka Renault-fabrik? ), totalt-från-scratch-renovering Biturbo (inte mkt prylar i en sådan nej...), "Espace F1/2", "eldig Fuego" osv. Så om det blir en Renault Super-Duper-5 också... tja, den saknas ju faktiskt fortfarande... så welcome!
Med hans kunskap och envishet så brukar han ju lösa det mesta.
För Jockes del positivt nu iom att Biturbo-jobbet börjat tuffa framåt, för min egen del gläds jag otroligt mkt åt något ändå lite mer jordnära, nämligen att det finns hopp om 21:an snart!!!
jodå det är tur att 12v R21 är så vanliga på parkeringen utanför så man kan rulla in en annan bil och ta motorn från..
Jo, merveilleuse! Å andra sidan fick hon ju donera kamaxel till Dennis plastsvärfars 25:a...
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
Miss Mégane wrote:Jodu, han är verkligen super! Och har väl en del erfarenhet både av "galna" idéer och"galna" jobb... typ AC-installation/byte i Mégane (varför köpa en med AC från början när Dennis kan få leka Renault-fabrik? ), totalt-från-scratch-renovering Biturbo (inte mkt prylar i en sådan nej...), "Espace F1/2", "eldig Fuego" osv. Så om det blir en Renault Super-Duper-5 också... tja, den saknas ju faktiskt fortfarande... så welcome!
Med hans kunskap och envishet så brukar han ju lösa det mesta.
För Jockes del positivt nu iom att Biturbo-jobbet börjat tuffa framåt, för min egen del gläds jag otroligt mkt åt något ändå lite mer jordnära, nämligen att det finns hopp om 21:an snart!!!
jodå det är tur att 12v R21 är så vanliga på parkeringen utanför så man kan rulla in en annan bil och ta motorn från..
Jo, merveilleuse! Å andra sidan fick hon ju donera kamaxel till Dennis plastsvärfars 25:a...
jo det bara råkade ligga en urplockad kamaxel till en R21 12v i verkstan,när det kom en en trasig bil... finns nog inte mer ställen i världen det skulle inträffat... ändå mer otroligt var det ju att trots kammen var av så gick ingen ventil sönder..
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Den enes död, den andres bröd... Min 21:as kokta motor förenklade 25:a-fixet betydligt. Tja, turen kommer ju till en del ibland ifall...
Likadant som att din nya buse poppade upp rätt lägligt för dig nu när du var på karossjakt, om man ska återgå lite mer till ämnet...
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
Miss Mégane wrote:Den enes död, den andres bröd... Min 21:as kokta motor förenklade 25:a-fixet betydligt. Tja, turen kommer ju till en del ibland ifall...
Likadant som att din nya buse poppade upp rätt lägligt för dig nu när du var på karossjakt, om man ska återgå lite mer till ämnet...
Jo men 5an har varit ute Länge,trodde dom ville ha mer betalt,vilket dom ville för då var baslådan komplett,och jag vet inte vad jag skulle gjort med ett slutsteg för ca 20000,satt ändå bilstereo prylar värt ca 10000kr kvar i bilen, använt i 4 dagar...men sånt väger för mycket så det är bortplockat...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Ehrm... med tanke på vad som hände din förra stackars 5:a , så är det väl kanske bara bra om den har lite tyngd som hindrar dig från att åka för fort...
Men jag har ju hört hur det gick till, och det är ju själve att de ska få vräka ut massa sk*t på vägarna utan att varna ens!!! Hur eller hur, synd som fasen att inte den femman fick vara i rull så länge, för den var ju himla fin!
Nu får du ju se till att denna femma räcker bra mycket längre...
Renée Håkansson, CRS #31
*** Det finns en Renault för varje tillfälle - och ett tillfälle för varje Renault! ***
liten bromsskiva,orginal fälg ligger under.
kollade hur en sänkning blir, inte fixat ännu då bakaxeln skall snyggas till först
börjat rensa i motorrummet, och plockat fram en framvagn till,så jag kan rulla den utan motor.och snygga till motorrummet...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen