Volvo 480 turbo? funkar det?
Moderator: Forumpolisen
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />[:D]En 5 ts går lätt att besikta till 5GTE (Sammma låda i båda bilarna
utvxl skiljer men blir lägre topphastighet)
broms bak måste bytas mot skivor bak
Så bygg om om du har en bra kaross [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja men det finns ju dom ,som påstår att det inte går att besiktiga en gte, med 4**turbo motorn i. Då går det väl inte med en 5Ts med 4**turbo i...
<br />[:D]En 5 ts går lätt att besikta till 5GTE (Sammma låda i båda bilarna
utvxl skiljer men blir lägre topphastighet)
broms bak måste bytas mot skivor bak
Så bygg om om du har en bra kaross [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja men det finns ju dom ,som påstår att det inte går att besiktiga en gte, med 4**turbo motorn i. Då går det väl inte med en 5Ts med 4**turbo i...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />[:D]En 5 ts går lätt att besikta till 5GTE (Sammma låda i båda bilarna
utvxl skiljer men blir lägre topphastighet)
broms bak måste bytas mot skivor bak
Så bygg om om du har en bra kaross [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja men det finns ju dom ,som påstår att det inte går att besiktiga en gte, med 4**turbo motorn i. Då går det väl inte med en 5Ts med 4**turbo i...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
.................
[;)]Vist går det ,men skrev jag turbo!
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />[:D]En 5 ts går lätt att besikta till 5GTE (Sammma låda i båda bilarna
utvxl skiljer men blir lägre topphastighet)
broms bak måste bytas mot skivor bak
Så bygg om om du har en bra kaross [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja men det finns ju dom ,som påstår att det inte går att besiktiga en gte, med 4**turbo motorn i. Då går det väl inte med en 5Ts med 4**turbo i...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
.................
[;)]Vist går det ,men skrev jag turbo!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />[:D]En 5 ts går lätt att besikta till 5GTE (Sammma låda i båda bilarna
utvxl skiljer men blir lägre topphastighet)
broms bak måste bytas mot skivor bak
Så bygg om om du har en bra kaross [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja men det finns ju dom ,som påstår att det inte går att besiktiga en gte, med 4**turbo motorn i. Då går det väl inte med en 5Ts med 4**turbo i...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nej men det va ju det som va frågan från början,om du kollar..
.................
[;)]Vist går det ,men skrev jag turbo!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />[:D]En 5 ts går lätt att besikta till 5GTE (Sammma låda i båda bilarna
utvxl skiljer men blir lägre topphastighet)
broms bak måste bytas mot skivor bak
Så bygg om om du har en bra kaross [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja men det finns ju dom ,som påstår att det inte går att besiktiga en gte, med 4**turbo motorn i. Då går det väl inte med en 5Ts med 4**turbo i...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">nej men det va ju det som va frågan från början,om du kollar..
.................
[;)]Vist går det ,men skrev jag turbo!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
-
- Posts: 11
- Joined: 19 Jun 2003, 17:46
- Location: Sweden
- Contact:
-
- Posts: 11
- Joined: 19 Jun 2003, 17:46
- Location: Sweden
- Contact:
ni som byggt om eller vet något om 480 motorn...vad är dom tre svarta plastslangarna som sitter till höger på insuget å går ner till en stor svart "klocka"??
detta va nog bara en av många frågor som kommer att dyka upp under bytet, hoppas det e någon som vet å som gillar att svara på frågor...hehe
tack...MVH Tobbe
detta va nog bara en av många frågor som kommer att dyka upp under bytet, hoppas det e någon som vet å som gillar att svara på frågor...hehe
tack...MVH Tobbe
-
- Posts: 11
- Joined: 19 Jun 2003, 17:46
- Location: Sweden
- Contact:
Kör på. Problem är till för att lösas!
Borde gå att få igenom den genom besiktningen om bara någon på svenska renault kunde vara snäll och skriva ut ett intyg att bilen får ha samma effekt som GT turbon.
Eller så får man besiktiga bilen som amatörbyggt fordon.
Jag ska byta motor nästa vinter. Borde inte vara några jätte problem tycker jag.
Borde gå att få igenom den genom besiktningen om bara någon på svenska renault kunde vara snäll och skriva ut ett intyg att bilen får ha samma effekt som GT turbon.
Eller så får man besiktiga bilen som amatörbyggt fordon.
Jag ska byta motor nästa vinter. Borde inte vara några jätte problem tycker jag.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Silldro</i>
<br />Kör på. Problem är till för att lösas!
Borde gå att få igenom den genom besiktningen om bara någon på svenska renault kunde vara snäll och skriva ut ett intyg att bilen får ha samma effekt som GT turbon.
Eller så får man besiktiga bilen som amatörbyggt fordon.
Jag ska byta motor nästa vinter. Borde inte vara några jätte problem tycker jag.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
1. det räcker inte med att få intyg på Hk
2. Det låter mer vettigt
3. Ha så kul ett tag[;)]
<br />Kör på. Problem är till för att lösas!
Borde gå att få igenom den genom besiktningen om bara någon på svenska renault kunde vara snäll och skriva ut ett intyg att bilen får ha samma effekt som GT turbon.
Eller så får man besiktiga bilen som amatörbyggt fordon.
Jag ska byta motor nästa vinter. Borde inte vara några jätte problem tycker jag.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
1. det räcker inte med att få intyg på Hk
2. Det låter mer vettigt
3. Ha så kul ett tag[;)]
-
- Posts: 271
- Joined: 05 Feb 2003, 17:07
- Location: Sweden
- Contact:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bibbilinsky</i>
<br />ni som byggt om eller vet något om 480 motorn...vad är dom tre svarta plastslangarna som sitter till höger på insuget å går ner till en stor svart "klocka"??
detta va nog bara en av många frågor som kommer att dyka upp under bytet, hoppas det e någon som vet å som gillar att svara på frågor...hehe
tack...MVH Tobbe
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
du menar dom tre som sitter på längst åt höger på insuget?(i bilen riktning)
dom är till boxen för att känna laddtryck en går förmodligen till Wastegaten och den sista går nog till laddtryck givaren(magnetventil kallas den i bland)
allt detta om det är en turbo 440-480 du menar....ska kolla var slangarna i från kol-kanister kommer i från:
<br />ni som byggt om eller vet något om 480 motorn...vad är dom tre svarta plastslangarna som sitter till höger på insuget å går ner till en stor svart "klocka"??
detta va nog bara en av många frågor som kommer att dyka upp under bytet, hoppas det e någon som vet å som gillar att svara på frågor...hehe
tack...MVH Tobbe
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
du menar dom tre som sitter på längst åt höger på insuget?(i bilen riktning)
dom är till boxen för att känna laddtryck en går förmodligen till Wastegaten och den sista går nog till laddtryck givaren(magnetventil kallas den i bland)
allt detta om det är en turbo 440-480 du menar....ska kolla var slangarna i från kol-kanister kommer i från:
-
- Posts: 271
- Joined: 05 Feb 2003, 17:07
- Location: Sweden
- Contact:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bibbilinsky</i>
<br />ni som byggt om eller vet något om 480 motorn...vad är dom tre svarta plastslangarna som sitter till höger på insuget å går ner till en stor svart "klocka"??
detta va nog bara en av många frågor som kommer att dyka upp under bytet, hoppas det e någon som vet å som gillar att svara på frågor...hehe
tack...MVH Tobbe
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
du menar dom tre som sitter på längst åt höger på insuget?(i bilen riktning)
om någon kan lägga upp bilder nånstanns så kan jag fota på min kärra så kan ni se hur det ser ut, kan även fota en org 440 T om ni vill....
dom är till boxen för att känna laddtryck en går förmodligen till Wastegaten och den sista går nog till laddtryck givaren(magnetventil kallas den i bland)
allt detta om det är en turbo 440-480 du menar....ska kolla var slangarna i från kol-kanister kommer i från:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bibbilinsky</i>
<br />ni som byggt om eller vet något om 480 motorn...vad är dom tre svarta plastslangarna som sitter till höger på insuget å går ner till en stor svart "klocka"??
detta va nog bara en av många frågor som kommer att dyka upp under bytet, hoppas det e någon som vet å som gillar att svara på frågor...hehe
tack...MVH Tobbe
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
du menar dom tre som sitter på längst åt höger på insuget?(i bilen riktning)
om någon kan lägga upp bilder nånstanns så kan jag fota på min kärra så kan ni se hur det ser ut, kan även fota en org 440 T om ni vill....
dom är till boxen för att känna laddtryck en går förmodligen till Wastegaten och den sista går nog till laddtryck givaren(magnetventil kallas den i bland)
allt detta om det är en turbo 440-480 du menar....ska kolla var slangarna i från kol-kanister kommer i från:
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
-
- Posts: 11
- Joined: 19 Jun 2003, 17:46
- Location: Sweden
- Contact:
-
- Posts: 271
- Joined: 05 Feb 2003, 17:07
- Location: Sweden
- Contact: