Club Renault Sverige www.clubrenaultsverige.com
Författare Meddelande

<  Allmänt om Renault  ~  Vad växer i dina hjulhus? (stänkskydd LagunaII)

InläggPostat: ons 19 aug 2009, 18:58
AnvändarvisningsbildInlägg: 153Ort: KarlstadBlev medlem: lör 16 feb 2008, 22:30
Köpte stänkskydd runt om till min gamla nolltrea för ett tag sedan. Den blir otäckt blästrad undertill bakom framhjulen och vid bakdörrarna.

Öppnar kartongerna, lite skillnad mot Volvo-grejer... Konstruktionen på dessa är ju helt idiotisk! Det är som skopor som samlar upp allt som flyger runt i hjulhusen. Det finns hål neråt i stänkskydden som ska släppa ut skiten, men de är på tok för små! Jag karvar upp dem ordentligt!

När jag ändå är där å grejar så river jag ur innerskärmarna. Jösses va mycke sk*t det samlar sig bakom! Se bilder, det har till å med börjat växa små plantor i skit-ansamlingen! (--*du kan plantera den där solen aldrig skiner*-- :lol: )Bild
På denna bild ser du var nivån har gått. Det var säkert ett kilo fin sand! Den fina sanden kommer in bakom innerskärmarna men kommer inte ut eftersom dränagehålen är otillräckliga...Bild
Som vanligt så länkar jag också då jag aldrig får bilderna att funka...
http://hem.passagen.se/martb/renault/fender/growth1.jpg
http://hem.passagen.se/martb/renault/fender/growth2.jpg
Å du, när du byter till vinterdäcken i höst, passa då på och spola ur koppen för fjädern bak. Ta sedan bort stenen som blockerar dränagehålet i koppen... Bodyspraya!Bildhttp://hem.passagen.se/martb/renault/fender/springcup.jpg

Offline Profil
InläggPostat: ons 19 aug 2009, 20:27
ForumpolisInlägg: 1129Ort: EnvikenBlev medlem: sön 13 aug 2006, 21:41
Jisses amalia vad du har plantor i innerskärmarna :D
kan du inte söka eu bidrag tror du?
det där får en att själv börja kolla riktigt noga i egna hjulhus,samt spola riktigt rent där med!

InläggPostat: fre 21 aug 2009, 13:50
AnvändarvisningsbildInlägg: 2800Ort: UppsalaBlev medlem: mån 24 jul 2006, 17:54
Bra info från Turbomart. Jag har noterat liknande ansamlingar och spolar alltid fjäderfästet bak med trädgårdsslangen. I fram spolar jag in vid skärmens kant nere vid tröskeln.

Albert Sjöberg - Uppsala - CRS Medlem #1830
Nu: Zoe Intens -16, Twizy -13, Grand Scenic 1.6dci S&S -12, R20TS R1272 -79, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna 2.0 16V, Laguna II 1.9dci, Grand Modus 1.2TCe
Offline Profil WWW
InläggPostat: fre 21 aug 2009, 17:30
AnvändarvisningsbildForumpolisInlägg: 1479Ort: NorrköpingBlev medlem: tis 30 mar 2004, 18:59
Det går inte att direktlänka till bilder som ligger hos Passagen, därför syns de ej.. (reklamen måste finnas med, därför måste man besöka adressen)

Mégane Coupé 2.0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1.6 16v -08
Offline Profil WWW
InläggPostat: fre 21 aug 2009, 18:06
Stymie skrev:
Bra info från Turbomart. Jag har noterat liknande ansamlingar och spolar alltid fjäderfästet bak med trädgårdsslangen. I fram spolar jag in vid skärmens kant nere vid tröskeln.

Precis, det är där man ska spola. Där framskärmen går "runt hörnet" ner under bilen och möter den neråtriktade plåten från sparklådorna. Där finns en liten glipa som ska vara dränering. Tyvärr så är den så ynklig så den lätt sätts igen. Även om det är plast, så känns det lite brutalt att borra hål i skärmen för att förbättra dräneringen.
Men nu när jag tänker på det så borde jag ju gjort det innan jag satte på stänkskydden. då skulle ju hålen kunna döljas av stänkskydden... Lätt att vara efterklok...

Offline Profil
InläggPostat: fre 21 aug 2009, 18:09
fuzzion skrev:
Det går inte att direktlänka till bilder som ligger hos Passagen, därför syns de ej.. (reklamen måste finnas med, därför måste man besöka adressen)

Tack, äntligen fick jag svar på det! Trodde att det var det vanliga sbk-problemet!

Offline Profil

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter:

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]
Sida 1 av 1
6 inlägg
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster
Sök efter:
Ny tråd  Svara på tråd
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori