Megane 2008 Ecofuel vägrade helt plötsligt starta

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
goranlundqvist
Posts: 8
Joined: 18 Jul 2011, 16:23
Location: Teckomatorp

Megane 2008 Ecofuel vägrade helt plötsligt starta

Post by goranlundqvist »

Hej,

Var och skulle hämta fru på sitt jobb, körde dit precis som vanligt men när vi skulle köra hem så tryckte jag in kortet och tryckte på startknappen. Det ändra som händra var precis som startmotorn orkarde dra lite lite lite runt men inget mer. Det började även lukta lite bränt i bilen.
Roligt roligt, ring svärfar som skulle komma och bogsera hem bilen (skoj när jag bytt till nyare bil för att slippa sånt). Dock så efter sådär 10-15 min så provade min fru att trycka på knappen och då startade den igen utan problem. Vi körde hem och när vi kom hem så provade vi några gånger att stänga och starta och det var också utan problem.

Det kan också tilläggas att någon gång har den känts lite segstartad när man tryckt in startknappen, men det har ända aldrig varit något problem.

Vi fick nån sorts garanti med bilen så vi tänkte be dem kolla på det, men är väl inte så lätt att hitta felet om den startar hela tiden... så tänkte höra om någon här har erfarenhet av detta.
Göran Lundqvist
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Re: Megane 2008 Ecofuel vägrade helt plötsligt starta

Post by mange »

Startmotorn kan vara kass. eller att det är någon jordpunkt som är dålig men om du har garanti på bilen så lämmna in och beskriv vad som hände så får dom fixa :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
goranlundqvist
Posts: 8
Joined: 18 Jul 2011, 16:23
Location: Teckomatorp

Re: Megane 2008 Ecofuel vägrade helt plötsligt starta

Post by goranlundqvist »

Mmmm, får ta och boka in en tid för det. Har såkallad 6 mån nybilsgaranti på den och den har inte riktigt gått ut ännu. :)
Göran Lundqvist
goranlundqvist
Posts: 8
Joined: 18 Jul 2011, 16:23
Location: Teckomatorp

Re: Megane 2008 Ecofuel vägrade helt plötsligt starta

Post by goranlundqvist »

Bara för information så var det startmotorn som var boven, en ny sån och den startar direkt igen utan problemos =)
Göran Lundqvist
Post Reply