Död kupefläkt

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Majzolla
Posts: 28
Joined: 26 Apr 2011, 18:40
Location: Vittsjö

Död kupefläkt

Post by Majzolla »

Jaha så blev det tyst i bilen... Min fläkt har gått på högvarv ett antal månader.. Men nu så blev det helt knäpp tyst.. Samt när den dog så osade det lite bränd plast!!!
Har läst här tidigare att det kan vara fläktmotståndet som har gått sönder.. Ringde till Volvo/Renault å frågade å där sa dom att det troligtvis är motståndet som gett med sig helt nu.. Lämnade in bilen till en kille som jobbar som bilmekaniker ( dock ej renault ) å han letade å letade efter motståndet men hittade det inte.. Han tog med sig mitt regnr till jobbet där elektrikern sa att just på min modell så sitter den ihop med kupefläkten??!! Så då fick jag rådet att byta hela kupefläkten... Han lovade å laga bilen till mig.... MEN nu till frågan: ni som har haft nåt liknande har ni bytt hela fläkten eller bara motståndet???
Jag har en renault senic 2,0i -02

Jag är inte gjord av pengar så jag får göra det så billigt som möjligt!!! [smilie=07.gif]
Majzan
User avatar
Stymie
Posts: 3611
Joined: 24 Jul 2006, 17:54
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg
Location: Uppsala
Contact:

Re: Död kupefläkt

Post by Stymie »

Allt pekar på att det är motståndet som är felet och det bör gå att byta separat. Jag har inte läst någonstans att det är fast för evigt i fläkten.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply