renault clio 05 hoppar fram

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tomasp
Posts: 1
Joined: 14 Feb 2012, 07:32
Location: stockholm

renault clio 05 hoppar fram

Post by tomasp »

hej, min motorlampa har börjat blinka och bilen har börjat gå väldigt hackigt både när bilen är varm o kall men mest när den är varm känns det som. när man gasar så börjar hela bilen hacka sig fram o i uppförsbackar känns det som om bilen ska dö. motorlampan lyser ibland med ett strikt sken också. vad kan vara felet? är det något farligt om man fortsätter köra mdd problemet eller är det något man måste fixa akut? är tacksam över all hjälp jag kan få :)
tomasa asperö
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: renault clio 05 hoppar fram

Post by Tony »

tomasp wrote:hej, min motorlampa har börjat blinka och bilen har börjat gå väldigt hackigt både när bilen är varm o kall men mest när den är varm känns det som. när man gasar så börjar hela bilen hacka sig fram o i uppförsbackar känns det som om bilen ska dö. motorlampan lyser ibland med ett strikt sken också. vad kan vara felet? är det något farligt om man fortsätter köra mdd problemet eller är det något man måste fixa akut? är tacksam över all hjälp jag kan få :)
Låter som tändspole.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
jackblack
Posts: 77
Joined: 04 Sep 2009, 22:05
Location: Karlskoga

Re: renault clio 05 hoppar fram

Post by jackblack »

Tony wrote:
tomasp wrote:hej, min motorlampa har börjat blinka och bilen har börjat gå väldigt hackigt både när bilen är varm o kall men mest när den är varm känns det som. när man gasar så börjar hela bilen hacka sig fram o i uppförsbackar känns det som om bilen ska dö. motorlampan lyser ibland med ett strikt sken också. vad kan vara felet? är det något farligt om man fortsätter köra mdd problemet eller är det något man måste fixa akut? är tacksam över all hjälp jag kan få :)
Låter som tändspole.

Garanterat tändspole :racesmile:
Jack Black
User avatar
LOKE
Posts: 204
Joined: 02 Oct 2009, 14:06
Location: Malmö

Re: renault clio 05 hoppar fram

Post by LOKE »

http://forum.clubrenaultsverige.com/vie ... =7&t=13396

Precis samma problem och det va en tändspole som va kass.
Magnus Jönsson/Malmö
Renault Clio IV 2013
Post Reply