Problem Kupévärme/Baklucka Laguna -98

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Apoxic
Posts: 3
Joined: 27 Jan 2014, 15:37
Location: Borlänge

Problem Kupévärme/Baklucka Laguna -98

Post by Apoxic »

Hej! Jag vill börja med att säga att jag har sökt igenom forumet efter hjälp dock inte hittat någonting som är vad jag behöver.

Nu är det att jag har två stycken problem med min Laguna från 98 och det är med Kupévärmen och bakluckan.

Bakluckan vill inte stänga sig därav kan an stoppa i nyckeln och vrida 207tusen varv om man är flitig. Enligt min mening är det nästan som att den är låst och att man inte kan låsa den med nyckeln eller via centrallåset.

Problem två är då kupévärmen, det är så att det inte blir någon riktig värme i den och ingen styrka på den heller. Jag har blåst ur hela systemet med vatten och bytt termostat, jag har bra med vätska i systemet och motorn blir varm så det enda problemet är just värmen och trycket i kupén.

Sedan har jag en till sak som inte direkt ett bilproblem utan ett ekonomiskt problem när det kommer till denna förbaskade bilen, det är att den slukar spolarvätska 5liter i veckan är inga problem för denna bilen. Det märkliga är att det verkar inte läcka heller och jag använder det inte allt för mycket så min fråga är vart f*n tar det vägen?
Som sagt inte ett problem då spolarvätska inte är så dyrt men lite störande.

Jag hoppas någon har ett snabbt svar och helst med bild på tex vart kupefiltret sitter och hur man kommer åt det.
Bilen har AC om det har någon relevans i problembedömningen.

Tack på förhand
Pierre Andersson
Post Reply