Renault 5 TS JPR Edition 1979
Moderator: Forumpolisen
Re: Renault 5 TS JPR Edition 1979
Precis jag håller med jag vill inte heller lägga så mycket pengar på en vev.
Men har jag en ordentlig tur så kan jag ha hittat en användbar vev så jag åtminstone får ihop motorn för slutklämmen på säsongen så får jag riva isär och bygga om allt i vinter sen!
Men har jag en ordentlig tur så kan jag ha hittat en användbar vev så jag åtminstone får ihop motorn för slutklämmen på säsongen så får jag riva isär och bygga om allt i vinter sen!
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS JPR Edition 1979
Veven jag hittade var inte så mycket bättre den....
Men....
Jag tänker chansa och helt enkelt ge f*n i att byta vev och bara kasta i nya lager så får jag helrenovera i vinter sen när man har mer tid på sig!
Motorn ska endast klara 15 varv mer behöver den inte hålla för nu!
Det kommer bli ett super pole kval från min sida alltså bara ett fullgas varv för att spara krutet till det enda racet finaldagen!
Jag måste ta mig minst 75% av racet för att kunna räkna poängen så minst 9 varv måste motorn klara i racet!
Men....
Jag tänker chansa och helt enkelt ge f*n i att byta vev och bara kasta i nya lager så får jag helrenovera i vinter sen när man har mer tid på sig!
Motorn ska endast klara 15 varv mer behöver den inte hålla för nu!
Det kommer bli ett super pole kval från min sida alltså bara ett fullgas varv för att spara krutet till det enda racet finaldagen!
Jag måste ta mig minst 75% av racet för att kunna räkna poängen så minst 9 varv måste motorn klara i racet!
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS JPR Edition 1979
Om motorn bara håller 15 varv kommer du inte långt, tomgång är väl på 800 varv iaf LOL
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Renault 5 TS JPR Edition 1979
smurf
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
Re: Renault 5 TS JPR Edition 1979
tomgången är förövrigt på 1250 varv
Jimmy Pettersson
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2
http://www.jimmypetterssonracing.com
Racingbil: Renault 5 TS (classic)
Racingbil: Renault 5 Grupp 2