Sidospegel med eget "liv"

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
palle
Posts: 5
Joined: 17 Mar 2004, 22:19
Location: Sweden

Sidospegel med eget "liv"

Post by palle »

Har ett litet kuriosa dock mycket irriterande problem med höger sidospegel på min Laguna-02. Det är så att den är utrustad med aut personlig inställning av förarstol samt sidospeglarna kopplat till respektive nyckelkort, mycket bra när det fungerar MEN.... nu har höger spegel fått "fnatt" lever sitt egna liv stannar i olika positioner varje gång du sätter i kortet i bilen. Felet är lokaliserat till ett minneschip som sitter inbyggt i fönsterhissens
motor i dörren, måste således byta motor till fönsterhissen för att
få bukt med spegelproblemet alt koppla ur spegeln men då få ett fellmeddelande varje gång jag startar bilen, har inte frågat vad en ny motor kostar än men misstänker att den är dyr så frågan är vad man ska göra-tål att tänka på// Palle
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Har du hört med Renault om det inte går på någon garanti? Tycker jag det borde göra...

Vi har liknande strul med backspegel på en av våra Safraner. De har också olika förarminnen, bl a på backspegelinställningar.

En fråga bara; vinklar Lagunan ner höger backspegel när man lägger i backen (så man ser & undviker att köra i trottoarkanten)? Det gör nämligen Safranerna. Himla smidigt! Vore intressant att veta om Laguna ärvt denna funktion. Jag har glömt kolla när jag provkört de nyare modellerna.
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Elektronikgaratin borde väl täcka precis sådana här företeelser.. ring bara förskringsbolaget.
palle
Posts: 5
Joined: 17 Mar 2004, 22:19
Location: Sweden

Post by palle »

Miss Mégane>> Tyvärr har inte Lagunan vinkling av backspegeln hade dock varit en bra funktion. Vad gäller garantin så är bilen direktimporterad så det är tveksamt om renault här i sverige tar på sig detta, har dock inte kollat än// Palle
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

eftersom den är så ny,så skall det nog garantin funka här åxå..dessutom är ju alla renaulterna importerade..
Post Reply