Startmotor

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
clio-91
Posts: 18
Joined: 28 Feb 2004, 15:46
Location: Sweden

Startmotor

Post by clio-91 »

Tjena.

Min startmotor krånglar..Den ligger på hela tiden. har tagit lös den men "dreven" känns ok..Axeln snurrar och "tillslaget" går tillbaka av sig själv. Frågna är varför de ligger på hela tiden när man startar bilen??

mvh

Peter
clio-91
h.kjellin
Posts: 503
Joined: 09 Dec 2002, 19:40
Location: Sweden
Contact:

Post by h.kjellin »

Vad menar du med ligger på? Släpper den inte från svänghjulet när du startat?
Startkransen på svänghjulet kan vara sliten, men det brukar ge motatt effekt, dvs att startmotorn inte drar ordentligt under livligt oväsen!
clio-91
Posts: 18
Joined: 28 Feb 2004, 15:46
Location: Sweden

Post by clio-91 »

Exakt..väldigt livligt oväsen.Den lossnar när man knackar på den dock. Ibland klickar det bara när man ska starta bilen.
clio-91
Posts: 18
Joined: 28 Feb 2004, 15:46
Location: Sweden

Post by clio-91 »

Bilen startar dock men som sagt låte det inte bra!!
petter
Posts: 19
Joined: 18 Feb 2004, 23:57
Location: Sweden

Post by petter »

Jag lämnade precis in min bil för att fixa startmotorn och det gick på 1500 allt som allt så det är inte _jätte_ dyrt att få den renoverad, I det priset ingick det även att dom plockade ur och satte in den igen så om man kan lösa det jobbet själv så blir det ännu billigare.
clio-91
Posts: 18
Joined: 28 Feb 2004, 15:46
Location: Sweden

Post by clio-91 »

jag har en till clio som hade problem med startmotorn och då tog dom 700 kr för att renovera den.. då var kolhållaren spräckt och kolen dåliga samt att dom bytte ytterligare något på den så att den såg som ny ut. men i och för´sig kanske det beror på vad som gått sönder..Vissa delar kanske är dyra att byta..
clio-91
Posts: 18
Joined: 28 Feb 2004, 15:46
Location: Sweden

Post by clio-91 »

jag har fått informationen att ´felet kanske inte ligger i startmotorn.. Tydligen är det kanske fel på något tillslag som gör att dreven ligger på hela tiden.. ngn här so kanske vet vart felet ligger
clio-91
Posts: 18
Joined: 28 Feb 2004, 15:46
Location: Sweden

Post by clio-91 »

Nu är startmotorn fixad..Det vara smuts och olja inne i tillslaget som gjorde att den låg och jordade hela tiden.
Tack för att man känner personer som vet vad dom gör...
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Fint att det löste sig![^]
Post Reply