För en denna service ville dom skinna mig på 10800:- Det är lite mer än 15% av bilens marknadsvärde

Tack och lov fick jag ett tips om 3 grabbar som "hoppat" av från Rejmes och för ett par år sedan öppnat egen serviceverkstad med Volvo/Renault som specialité.
Här ville man ha för samma service 4500:-, givetvis ställde jag båda mot varandra för att få veta varför det skiljer sig så mycket. Och det enda jag fick fram efter ett antal samtal är att Volvo har tillgång till "Clip:en" som görs under servicen (datorn för fel diagnostik)Och denna kan man bara få nytta av ifall bilens service lampa lyser.
Men nu till kamremen i min Laguna sitter en "Volvo" motor, exakt samma som på en del 850 vilket gjorde som han sa: vi kör med Volvos kamrem för att spara pengar åt kunderna, Renault har en kamremssats som innhåller massa extra junk som kamremsdrev m.m. vilket Renault rekomenderar att byta på samma motor som i en Volvo men Volvo rekomenderar ej vid kamremsbytet på sina bilar med denna motor att byta dessa delar ????? (Varför Renault?)
Så här finns pengar att spara!!!