Tips! Hasplåt till Clio 2

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Tips! Hasplåt till Clio 2

Post by cotech »

Tänkte bara att jag skulle tipsa er som åker sänkta ClioII:
dom har ju lika motorram(subframe) som Kangoo och på postens Kangooer så sitter det en riktig hasplåt i tjock plåt.[:p]
En jobbar kompis monterade på sin Clio Sport med gott resultat så jag vet att det passar!
Art-nr: 8200158846/8455363
Pris:1575kr

Ps: Har hört att alla postbilar går till samma skrot(blir ju en del som dom kör!).
Ska kolla upp det, så kanske man kan köpa en beg hasplåt.
Yr
Posts: 123
Joined: 07 Aug 2004, 13:25
Location: Sweden

Post by Yr »

Törs man fråga på vilket av landets postkontor som en av bilarna nu åker omkring utan "hasplåt"?!
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

Hahaha!!! Den bilen var faktiskt så illa tilltygad så den gick på skrot, då va ju inte vi sena att korpa hasplåten!
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

Tror att det är Jönköpings bildemontering, den ligger i Rogberg strax utanför Jönköping på väg 31 mot Nässjö.
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Sån där info är ju kanon! Härligt jobbat Robban (Robban-om-jobbar) :))))

Min e inte så tok-sänkt eller att jag kör som rally-hasse i skogen, men bra att veta iaf.
Nice!
/j
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br />... dom har ju lika motorram(subframe) som Kangoo ...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Som Joel säger, intressant info... Är det andra delar som är lika?
Bärarmarna i framvagnen t.ex. Är de samma som Clions? (skulle nämligen behöva bärarmar till test, men tänker inte betala nypris...)
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

Borde ju vara samma...
Skulle behöva info som står på din högra b-stolpe för att kunna kolla exakt, biltyp (ex BB05) och tillverkningsnummer (ex U123456).
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br />Borde ju vara samma...
Skulle behöva info som står på din högra b-stolpe för att kunna kolla exakt, biltyp (ex BB05) och tillverkningsnummer (ex U123456).
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

CB1N K002390 tror jag det är...
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

Hej.
Ska kolla runt lite i reservdelsdatorn.
Böt två bärarmar på en post-Kangoo idag på morgonen pga dåliga bussningar, dom kan man ju använda och jämföra med.
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br />Hej.
Ska kolla runt lite i reservdelsdatorn.
Böt två bärarmar på en post-Kangoo idag på morgonen pga dåliga bussningar, dom kan man ju använda och jämföra med.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Om de är "samma som på Clion" och ska kastas kanske jag kan byta dem mot ett par pilsner eller nå't... [:I]
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

Dialogysen (reservdelsdatorn) sa inte så mycket, bara att Sporten va "specialserie".
Kan ju höra med Ludde på jobbet, han é rallyguru som har åkt Clio Sport i skogen.
Annars är det väl bara att svänga in på braBil i Enköping och hämta dom om du har vägarna förbi nån gång.
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br />Dialogysen (reservdelsdatorn) sa inte så mycket, bara att Sporten va "specialserie".
Kan ju höra med Ludde på jobbet, han é rallyguru som har åkt Clio Sport i skogen.
Annars är det väl bara att svänga in på braBil i Enköping och hämta dom om du har vägarna förbi nån gång.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag försökte oxå kolla på Dialogys men blev inte så mycket klokare.
Vill hemskt gärna kika på bärarmarna. (Kan du lägga undan dem i nå't hörn så tittar jag in vid tillfälle. Kanske har vägarna förbi på onsdag...)
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Tog en snabbtitt på bärarmarna idag, Kangoons och ClioSportens. De är rätt lika, men inte identiska. Bl.a. skiljer kränghämmarens infästning.
Post Reply