sportavgassystem clio 1

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
TiasRT
Posts: 26
Joined: 14 Mar 2004, 16:39
Location: Sweden
Contact:

sportavgassystem clio 1

Post by TiasRT »

vill börja med att jag e kass! hehe

närå..

e trött på mitt avgassystem som jag monterat ihop själv med delar från simons/ray... allt bara vibrerar o går imot balkar o det hänger uppe lite dåligt..

undrar vart jag ska vända mig för att få ett riktigt fixat? vill inte ha standard utan 2".

bil : Clio RT -96

tack på förhand...


mattias..
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

måste finnas ett färdigt kit att köpa som du sedan monterar på själv, vill du inte röra rören ;) så finns alltid uppsala avg teknik eller ferrita.

/T
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Ferrita har, de används i Clio Junior. Dock blir det inget roligt ljud, kanske är främst det du är ute efter?
TiasRT
Posts: 26
Joined: 14 Mar 2004, 16:39
Location: Sweden
Contact:

Post by TiasRT »

mm ljudet e jag ju lite sugen på... men helst hade jag velat att nån kunnig kunde montera det åt mig.. om det inte är lätt då? för mitt hemmabygge va då inte lätt. 11 timmars arbete o funkar ändå inte bra.. suck det sitter säkert 10 skarvar på det...vill ha nåt bättre. o som håller sig uppe. för ska sänka bilen så småning om o då e det ju bra om inte nåt skrapar i marken =)
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

om du köper ett färdigt system (typ 2-3 delar) från någon så brukar det ta 1,5-2,5 timme att ta bort det gamla och sätta dit det nya på vilken OK (gör det själv) mack som helst, även om man inte har vanan inne att byta system så är det inga problem att göra detta själv, men pratar vi grenrör mm så kan det ta en massa timmar för att man måste lyfta motor mm på vissa modeller, jag har dock ingen aning hur det är på din modell men det kan säkert någon annan här på forumet svara på.

angående ljudet så kan Ferrita ge dig mer ljud om du ber om det, men jag skulle nog kolla runt i EU efter någon firma som säljer färdiga system som låter som du vill :) (sök på forum angående din bil i Tyskland/frankrike)
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Angående monteringen ska det inte vara några problem, det som brukar vara jobbigt är att få bort det gamla. Men iom. att du har eget monterat just nu så lär väl inte det vara några problem heller =)
TiasRT
Posts: 26
Joined: 14 Mar 2004, 16:39
Location: Sweden
Contact:

Post by TiasRT »

det jag ska byta e efter katten. så grenrör o sånt ska inte röras...

men nån timme på ok för montering låter bra...

men ferrita hade bara standard avgassystem till min bil.. .sen hade dom 2" till 16v... o så systemet jag köper behöver ju inte vara i rostfritt... finns det inga billigare alternativ än 3000 kr klassen?
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

byggde mitt med en medium simons dämpare i mitten (rund) lite rör samt en japps dämpare 2,5" i slutet. Låter helt underbart dock mycket. Men det jobbiga är att få avgas systemet att inte t ai överallt och där får man prova sig fram.
Post Reply