Rost under framrutan på Clio!!!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Nille
Posts: 9
Joined: 18 Sep 2004, 08:35
Location: Sweden

Rost under framrutan på Clio!!!

Post by Nille »

Tja. Skulle fixa min nollsällare till trippmätaren och när jag hade fått loss den övre delen av instrumentbrädan så upptäcker rost hål 2 ganska stora hål i vaderna sida vid A-stolpen och 3 minder mot mitten på plåten som går upp om möter framrutan ,f*n tänkte jag[:(]..

Så jag plockade av plasten och vidrutetorkaren för att kolla den plåten som går upp och möter framrutan på utsidan och där va ju det givetvis rosthål också..
Så till frågan.. Har alla äldre Clio detta problem?
Finns det nån som har råkat ut för detta? Skriv gärna vad ni har gjort åt det.
Finns det nån ekonomiplåt att köpa och svetsa dit??

Tacksam för svar snabbt.
/Nille
kempe
Posts: 70
Joined: 20 May 2003, 09:54
Location: Sweden

Post by kempe »

Detta är vanligt på renault scenic, 19, mm vad jag vet.. Visst finns det ekonomi plåt att köpa men är det några små hål så ta plåt och lägg igen med! Om du inte vill dra på dej stor jobb!
Nille
Posts: 9
Joined: 18 Sep 2004, 08:35
Location: Sweden

Post by Nille »

Dom 2 största är ca 5*5 cm stort hål och det är dom som är inne i cupén. Dom som är vid torkamotorn är säkert lika stora..
Jag funderar på om man ska ta bort rutan så att man kommer åt det. Rutan är ju ändå sprucken.

Nån som vet om rutan är limmad?
kempe
Posts: 70
Joined: 20 May 2003, 09:54
Location: Sweden

Post by kempe »

Det är bara skära ut rutan!!
Tråkigt för dig! men lycka till
Waqqey
Posts: 1
Joined: 08 Dec 2004, 08:12

Post by Waqqey »

Har ungefär samma problem, dock är min helt sönderrostad... m.a.o ingenting att försöka rädda.
Någon som vet om och isåfall var det finns färdigkapad och bockad plåt så man bara kan svetsa dit en ny?
Post Reply