Bränslepump R5 GTE problem

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Masken
Posts: 2
Joined: 06 Oct 2004, 19:20
Location: Sweden

Bränslepump R5 GTE problem

Post by Masken »

Min R5 får inte fram något bränsle... Jag undrar om det sitter en pump i tanken... är det någon som har haft samma problem kanske??????

MVH Marcus
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

nej den sitter utanför vid bränsle filtret,bak under bilen vid tanken går inte att missa...går pumpen när du vrider om tändningen? skall gå ett litet tag,skall surra bakifrån...
Masken
Posts: 2
Joined: 06 Oct 2004, 19:20
Location: Sweden

Post by Masken »

Jo den vet ja om å den fungrerar... men sitter d inte 2 pumpar på den, så att en sitter i tankarmaturen??? Någon som vet så ja slipper ta ner tanken å kolla???
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jo det sitter 2 pumpar på den, men den ena flyttar bara bränsle till den stora tanken från den lilla,den har inget med motorns bränsle tillförsel att göra...det är bara den som sitter brevid tanken som förser motorn med bensin,om den funkar är det något annat,kommer det någon soppa efter filtret om du tar bort slangen efter det???
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

hur går det??
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

Vet 2 st som har råkat ut för exakt samma fel.
Vi testade att byta alla reläer, kolla alla säkringar och bytte tom hela elsystemet mot ett annat men det funkade ändå inte.

Så det blev att dra en kabel direkt från batteriet med en säkring och en strömbrytare på.

Ibland funkar automatiken ibland inte. Kan vara att det sitter ett relä någon annan stans? Skulle möjligen kunna tänka mig bakom plastpanelen på högra sidan av baksätet.

Vet iaf att det sitter en klump på kabelstammen där. Frågan är vad den är till dock?
Post Reply