Reglaget brukar gå sönder, på min R19 blev det en mindre kabelbrand i kontaktstycket bakom reglaget. Reglaget är för övrigt bara en omkopplare, motstånden sitter i luftkanalen under fläkten. Där sitter också en termosäkring för att skydda mot överhettning, i alla fall i R19. Om termosäkringen löser ut tror jag fläkten dör helt men jag är inte säker.
Sen kan de ju vara så att fläktmotorn kärvar såpass att den stannar på låga pådrag. En droppe olja på lagren kanske gör underverk...
Hallå
Min gamla Clio 16 V hade det problemet och det var i knappen som läge 1 och 2 hade smält var bara att byta knapp (eller se till så det blir kontakt igen). Om fläktmotståndet går sönder så funkar inte fläkten alls.
Lycka till
Nej iaf på clion så var det lätt...några skruvar som var lättillgängliga från kupen sedan var knappen lös.... så det är lätt att kolla om felet ligger där...