Säkring eller? Clio -99

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tussse
Posts: 4
Joined: 11 Jan 2005, 14:38
Location: Sweden

Säkring eller? Clio -99

Post by Tussse »

Har ett litet problem med min clio -99 för i morse så hade jag inget bakgrundsljus på instrumenten och reglagen för fläkt och sådant.... allt annat som jag kan hitta funkar, så som belysningar och knappars lampor och alla varningslampor på instrumentpanelen....

Tycker det e skummt att lampan skulle dö på båda ställena samtidigt men hittar inget om vilken säkring som går till denna belysning... är den kopplad till något annat ? någon som kan hjälpa ?
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

På min Mégane finns det ett reglage som man kan justera ljuset till instrumenten med. Finns det en sån moj på din clio kanske du har kommit åt den av misstag?
Tussse
Posts: 4
Joined: 11 Jan 2005, 14:38
Location: Sweden

Post by Tussse »

Nja jag hittar ingen sådan knapp vet vart den skall sitta men där den skall va enligt instruktionsboken så sitter knappen för bakvärmen i passagerarsätet... och om det skulle va den dimmern som jag kommit till så skulle ju knappast belysningen av värmereglagen försvinna och inte heller belysningen i askkoppen som jag oxå märkt har försvunnit...
ulsa
Posts: 7
Joined: 27 Aug 2003, 10:24

Post by ulsa »

Hej,

Inte mycket hjälp kanske, men på min Megané så har belysningen till instrumenten separat säkring tillsammans med vänster bakljus (ej back, broms, dim) samt vänster parkeringsljus och numerpltbelysning bak så leta du lite extra efter en säkring som är sönder.

På Meganen så är det säkring nr 2 från vänster längst ner.
Post Reply