Megané 99, hur dra el till dragkrok?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
H.J.
Posts: 2
Joined: 14 Mar 2005, 08:18

Megané 99, hur dra el till dragkrok?

Post by H.J. »

Hej!
Ny på detta forum, vilket fordon man än har verkar det finnas ett ställe på Internet där man kan få hjälp! Till min fråga:

Har satt på dragkrok från BRINK på en Renault Megané kombi (99). Är det någon som vet hur elkablarna ska dras? Ska dom dras genom stötfångaren eller bara ligga mellan dragkroken och karossen fästa med buntband?

Det är bara på högersidan (i färdriktningen sett) jag kan hitta ett passande hål som går från undersidan av karossen upp till bakljusen. Jag hittar inget hål på högersidan. Måste jag borra, eller finns det färdiga hål någonstans?

Tack på förhand!
/Henrik
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Post by chh »

Båda kablarna ska upp genom högra hålet, sen ska den vänstra under listen till bakluckan till vänster lampa. /Christer.
H.J.
Posts: 2
Joined: 14 Mar 2005, 08:18

Post by H.J. »

Tack för hjälpen Christer!

Nu är elen dragen och det gick lätt, även om jag behövde använda Haynes-manualens kopplingschema för att förstå vilken sladd som har vilken färg. Har förstått att till vissa bilmodeller är det bara att koppla in kablaget i en kontakt...

Dock återstår en sladd, märkt "Till batteri husvagn". Jag kommer aldrig att dra husvagn med bilen, men jag antar att bilprovningen vill att sladden sitter koplad som den ska.

Så, var kopplar jag in "Till batteri husvagn" på bilens elsystem?

/Henrik
Post Reply