Köpråd sökers!! - Renault R25 V6 -90 Automat

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Maffia_Alfista
Posts: 16
Joined: 09 May 2005, 13:22
Location: Sweden
Contact:

Köpråd sökers!! - Renault R25 V6 -90 Automat

Post by Maffia_Alfista »

Tjena! Detta är mitt första inlägg här så jag passar på att presentera mig. Danne heter jag och är 20år, jobbar för tillfället med att vårda generationen som byggt Sverige (Äldrevårdare mao). Har tidigare mest (läs, bara) ägt Italienskt men jag gillar uddabilar över lag och hittade en annnons på en Renault 25a i Härnösand när jag letade efter bruksbil.. åkte och provkörde den och nu är jag såld [:D].

Vad ska jag kolla innan köp på en sånhär och vad bör jag veta om modellen?

Bilen i fråga är alltså en Renault R25 V6 -90 Automat som gått 27000mil.
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Hej Danne !

Va roligt att du hittat just en sådan bil. Vi har även en sådan till salu fast med manuell låda. Den står på Alnö utanför Sundsvall och har ett skick som motsvarar nästintill nyskick.

Denna bil är förövrigt också till Salu och är en 92:a =)

Så är du intresserad i en lite nyare med manuell så får du gärna komma och provköra och titta lite !

Jag själv har inte så stor erfarenhet av vad felen är, för det är min far som kör bilen. Men vad ja vet så är det nästintill bara att tanka och köra för våran del. Iofs så sköter vi den som det vore ett barn =D

Vi har haft bilen i ca 5 år och tänkte att det är dax att byta.

Jag tror ja har några bilder om detta är intressant. Får ja din mail så kan ja maila dessa till dig.

Mvh Robin Gillström
Maffia_Alfista
Posts: 16
Joined: 09 May 2005, 13:22
Location: Sweden
Contact:

Post by Maffia_Alfista »

Hejsan Robin! Hur mkt hade ni tänkt er för den då? Lite knappt att jag har råd med denna 90a nämligen. Har den skinn?
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

hejsan !

Jag vet inte men ca 15 000:- och ja tror det kanske går att ordna med finans på denna.
Den är nybesiktad och gick igenom utan problem.

Silvermetallic
Den har all utr som gick att få då förutom Skinn och klima.
Taklucka har den däremot.
Om du vill ha mer info om denna eller fråga vad felen brukar vara på dom så kan du ringa hem till oss efter 18:00 060 58 83 80 och Fråga efter Hasse (min far)
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

Jag har en R25 Baccara -91 som snart skall bli till salu,slår snart över till 20000 mil.Baccara är den mest utrustade av dom alla,gick bara att välja till taklucka och automatlåda,jag har takluckan men manuell låda,(då får man mer skinn och trä,skinn runt spaken och träknopp,ingen plastpinne som gör bilen fulare)standardutrustningen är skinn,mocka klätt tak,luftkuddar i framstolarna med kompresorer i varje stol,acc, abs,skinnväska under hatthyllan.mm. Problemen på dessa bilar brukar vara
lite el fel,det finns ganska mycket lull i dom,just automatlådan kan vara lite krånglig åxå,annars brukar dom vara ganska skötsamma..Min bil har gått i paris och snyggades upp här i sverige,och har alldrig gått på vintern,den fick ändå en rostskyddbendling vid hemkomsten för att hålla sig finare ännu längre...men den ligger väl kanske ännu mer ur dit prisläge..vad skulle du få ge för v6 automaten??
Maffia_Alfista
Posts: 16
Joined: 09 May 2005, 13:22
Location: Sweden
Contact:

Post by Maffia_Alfista »

Nu har jag köpt den :D 10papp gav jag för den. Bilder kommer efter rekond. [8D]
Maffia_Alfista
Posts: 16
Joined: 09 May 2005, 13:22
Location: Sweden
Contact:

Post by Maffia_Alfista »

Har en kompis som ev. är intresserad...(Den djävlen jag vill oxå ha Baccara)[:D]

* Vart bor du?
* Hur mkt hade du tänkt dig för den?
* Vad har den för färgcombo(Lack + skinn)?
* Vad har den för motor?
* Service dok?

Du kan maila (gärna bilder) honom på par_k_petterson@hotmail.com
Eller ringa på 070-3951231

Intresserad av en 89as Toyota Landcruiser Diesel 6a på 4L? Lastbilreggad, vit.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />Jag har en R25 Baccara -91 som snart skall bli till salu,slår snart över till 20000 mil.Baccara är den mest utrustade av dom alla,gick bara att välja till taklucka och automatlåda,jag har takluckan men manuell låda,(då får man mer skinn och trä,skinn runt spaken och träknopp,ingen plastpinne som gör bilen fulare)standardutrustningen är skinn,mocka klätt tak,luftkuddar i framstolarna med kompresorer i varje stol,acc, abs,skinnväska under hatthyllan.mm. Problemen på dessa bilar brukar vara
lite el fel,det finns ganska mycket lull i dom,just automatlådan kan vara lite krånglig åxå,annars brukar dom vara ganska skötsamma..Min bil har gått i paris och snyggades upp här i sverige,och har alldrig gått på vintern,den fick ändå en rostskyddbendling vid hemkomsten för att hålla sig finare ännu längre...men den ligger väl kanske ännu mer ur dit prisläge..vad skulle du få ge för v6 automaten??
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Åh va trevligt att pär ska köpa en baccara isf.
en gammal klasspolare från tiden uppe i arjeplog.
Nu får du allt ta o peppa honom o köpa den danne
Maffia_Alfista
Posts: 16
Joined: 09 May 2005, 13:22
Location: Sweden
Contact:

Post by Maffia_Alfista »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by timolo</i>
<br />Åh va trevligt att pär ska köpa en baccara isf.
en gammal klasspolare från tiden uppe i arjeplog.
Nu får du allt ta o peppa honom o köpa den danne
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Det behövs inte, ja låter han bara köra min [:D]
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Ahh men grattis till storköpet ! Mycket bil för pengarna kan jag påstå !

Som sagt vet du av nån som skulle vilja köpa våran så hojta till. Vi måste tyvärr byta upp oss till en kombi.

/Robin
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Maffia_Alfista</i>
<br />Har en kompis som ev. är intresserad...(Den djävlen jag vill oxå ha Baccara)[:D]

* Vart bor du?
* Hur mkt hade du tänkt dig för den?
* Vad har den för färgcombo(Lack + skinn)?
* Vad har den för motor?
* Service dok?

Du kan maila (gärna bilder) honom på par_k_petterson@hotmail.com
Eller ringa på 070-3951231

Intresserad av en 89as Toyota Landcruiser Diesel 6a på 4L? Lastbilreggad, vit.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />Jag har en R25 Baccara -91 som snart skall bli till salu,slår snart över till 20000 mil.Baccara är den mest utrustade av dom alla,gick bara att välja till taklucka och automatlåda,jag har takluckan men manuell låda,(då får man mer skinn och trä,skinn runt spaken och träknopp,ingen plastpinne som gör bilen fulare)standardutrustningen är skinn,mocka klätt tak,luftkuddar i framstolarna med kompresorer i varje stol,acc, abs,skinnväska under hatthyllan.mm. Problemen på dessa bilar brukar vara
lite el fel,det finns ganska mycket lull i dom,just automatlådan kan vara lite krånglig åxå,annars brukar dom vara ganska skötsamma..Min bil har gått i paris och snyggades upp här i sverige,och har alldrig gått på vintern,den fick ändå en rostskyddbendling vid hemkomsten för att hålla sig finare ännu längre...men den ligger väl kanske ännu mer ur dit prisläge..vad skulle du få ge för v6 automaten??
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
ok jag skall höra av mig,jag bor långt bort ,utanför kalmar men vill ha ha en Baccara så finns det nog inte så stort utbud i sverige,silver med grått skinn
Maffia_Alfista
Posts: 16
Joined: 09 May 2005, 13:22
Location: Sweden
Contact:

Post by Maffia_Alfista »

Ahhh, nyuppstigen [:D]

Var till Sthlm och kollade på Mark Knopfler igår (90mil ToR). R25an gick som en dröm, man märker verkligen att den är gjord för långresor på Franska Autostrador.. spec påväg hem igår natt när det inte var någon trafik. Bra helljus också. Stereon är grym! om man bortser från kassettdäcket.

Inga problem förutom att tempmätaren får fnatt då och då och går upp på rött och ner igen och ligger och "rycker" för att sedan vara bra igen.

Värmen är lite knepig, funkar bara på fullt men då blir det VARMT!

Ratten känns lite "död" runt mittläget.. är det då på era R25or?

Blev fetblåst på nya Vindrutetorkarblad på Statiol i Uppsala 155:-/st!! Aja behövde dom ju..
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

-Kul en till kompiss från norrland Vi tar oss ....
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Maffia_Alfista</i>
<br />Ahhh, nyuppstigen [:D]

Var till Sthlm och kollade på Mark Knopfler igår (90mil ToR). R25an gick som en dröm, man märker verkligen att den är gjord för långresor på Franska Autostrador.. spec påväg hem igår natt när det inte var någon trafik. Bra helljus också. Stereon är grym! om man bortser från kassettdäcket.

Inga problem förutom att tempmätaren får fnatt då och då och går upp på rött och ner igen och ligger och "rycker" för att sedan vara bra igen.

Värmen är lite knepig, funkar bara på fullt men då blir det VARMT!

Ratten känns lite "död" runt mittläget.. är det då på era R25or?

Blev fetblåst på nya Vindrutetorkarblad på Statiol i Uppsala 155:-/st!! Aja behövde dom ju..
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Jo dom är som skönast att åka långt med,Dom är lite för mjuka för att åka kurvit,har kompletterat min med hemmagjort fjäderbensstag bak. (för att bakluckemotorn skall stänga lättare om underlaget är ojämt)

Något problem med värmen har jag inte dessutom kan jag ställa in vilket gradtal jag vill ha i bilen,min styrning är fartberoende,är inte så på din,Jag tycker min reagerar fint.

Som sagt lyset är toppen ,sen sitter det ju 4 helljus på bilen åxå orginal...orginal stereon lider av lite för lite effekt blir ännu bättre med mer effekt trots 25w högtalarna,jag har kört med keenwood cd med deras rattfjärr funkar jättebra(tog bort orginalfjärren)låter ännu bättre än orginal,blir ganska mycket bas från bakhögtalerna tycker jag,har dock kompleterat med en låda ändå....

Ps vill du ha riktigt gott ljud från motorn skaffa ett öppet filter ,man får rysningar av insugningljudet från 6an vid acceleration,har inte hört något som låter bättre ännu.Nackdelen är att man gasar mer[:D][:D][8D]
Maffia_Alfista
Posts: 16
Joined: 09 May 2005, 13:22
Location: Sweden
Contact:

Post by Maffia_Alfista »

Ikväll har pärlan fått blivit, Tvättad, polerad, vaxad och dammsugen.

Tog lite bilder också, lite mörkt för att se skicket men bilderna blev snygga tycker jag

Bilderna -> http://www.alfapower.nu/gallery/album712


Image
Post Reply