Elschema R5 GTE eller GT Turbo

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Elschema R5 GTE eller GT Turbo

Post by Silldro »

Undrar om det är någon som har lyckats hitta elschema till 5:an.
Det enda jag har är i Haynes boken och det är ju inte speciellt bra.

Det borde finnas med specifikationer med vilka kablar som går i vilka kontakter etc.

Om någon har hittat eller vet vart man kan få tag på det så vore det guld.
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Vad vill du veta ?
xEmil
Posts: 12
Joined: 13 Dec 2002, 11:27
Location: Sweden
Contact:

Post by xEmil »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengt</i>
<br />Vad vill du veta ?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Han vill ha tag på ett utförligt elschema...
vi kan ju inte berätta om allt fuffens som vi pysslar med i garaget ju :D
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

i boken som jag har finns ett mycket bra elskema på hela R5 GT Turbo.
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

Undrar framförallt hur mätarhuset är inkopplat. Om det finns någon anslutning till det ifrån motorstyrningshärvan förutom varvtalssignal. Vilka pinnar i kontakterna som ska vara vad så att jag kan kontrollmäta.

Något är knas då varvräknaren buggar lite. Har mätt de 3 anslutningarna som är till den och de verkar lugna.

Sen undrar jag vad relät som sitter på passagerarsidan bakom sidopanelen är till för. Misstänker att det är till pumpen i reservtanken men är inte säker.
Bengt
Posts: 674
Joined: 09 Dec 2002, 09:34
Location: Sweden

Post by Bengt »

Undrar framförallt hur mätarhuset är inkopplat. Om det finns någon anslutning till det ifrån motorstyrningshärvan förutom varvtalssignal. Vilka pinnar i kontakterna som ska vara vad så att jag kan kontrollmäta.
-------------
Det här får du ange lite bättre "vad för typ av signal söker du"
2.
sen så har du bara en kabel som kommer från tändspolen.
3.Det relä ska sitta brevid säkring delen.
4. Då du inte har el styrd hastighets mätare så faller många kablar .
zod
Posts: 88
Joined: 19 Oct 2004, 19:10
Contact:

Post by zod »

Kan någon av dessa bilder hjälpa dig kanske?

http://web.telia.com/~u11307239/SUPER5_553_1.jpg

http://web.telia.com/~u11307239/SUPER5_554_1.jpg

http://web.telia.com/~u11307239/SUPER5_555_1.jpg

Kommer inte ihåg vilken som är till gte´n men alla är till 5:an iaf.
Silldro
Posts: 82
Joined: 28 Jan 2003, 23:15
Location: Sweden
Contact:

Post by Silldro »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zod</i>
<br />Kan någon av dessa bilder hjälpa dig kanske?

http://web.telia.com/~u11307239/SUPER5_553_1.jpg

http://web.telia.com/~u11307239/SUPER5_554_1.jpg

http://web.telia.com/~u11307239/SUPER5_555_1.jpg

Kommer inte ihåg vilken som är till gte´n men alla är till 5:an iaf.

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Det hjälper nog lite. Var ungefär detta som jag har letat efter. Då kan jag iaf kontrollmäta om något inte är inkopplat. Problemet är att jag inte vet vart kablarna tar vägen sen. Misstänker att det är någon kontakt eller givare som inte längre är inkopplad som ställer till problem.

Problemet är att jag redan har mätt de sakerna som jag tyckte skulle ha med varvräknaren att göra. Dvs +12v, jord och signalen.
Eller är det så att R5:ans varvräknare inte riktigt gillar signalen LH-jetronic boxen skickar? Har ju inte sett någon uppgift på att det ska fungera perfekt egentligen.
Post Reply