R19rt, ibland bluddrig, svårstartad efter bludder!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Torkelboy
Posts: 10
Joined: 16 May 2005, 20:06
Location: Sweden

R19rt, ibland bluddrig, svårstartad efter bludder!

Post by Torkelboy »

Hej alla!

Min bil Renault 19rt -94 går till 80% procent väldigt bra! den uppför sig som den alltid gjort och som den skall göra!

Men ibland efter start blir den bluddrig, alltså; jag trycker på gasen och den bluddrar. Om den bluddrar och jag håller kvar gasen i samma läge så kommer den igång efter cirka 3 sekunders bludder! om jag i samband med att bilen blundar stannar och stänger av motorn för att sedan starta den igen så drar den bara runt! om jag då väntar i cirka 40 minuter så startar den fint igen, jag har dock inte märkt något samand mellan mitt problem och temperaturen i motorn! dock brukar problemet visa sig efter minst 1 minuts körning!

Jag som inte är motorkunnig utöver mopeder har bara 2 ideer

1. kan autochocken hänga så att cylindern får för fet blandning?
2. jag kör sällan med full tank, kan kondensen i tanken vara tillräcklig för att pajja bensinen?





TACKSAM FÖR SVAR, har inte råd att låta en mekaniker felsöka åt mig denna månad!?
Dennis
Forumpolis
Posts: 4614
Joined: 15 Mar 2005, 17:04
Location: Ålem
Contact:

Post by Dennis »

Kolla fördelar locket,mittstiftet brukar va bort bränt
Robin
Forumpolis
Posts: 2776
Joined: 07 Dec 2002, 12:22
Location: Sundsvall
Contact:

Post by Robin »

Sök på forumet !

Finns mycket om detta !

antar att det är tempgivaren till motorn som gett upp, och skickar på för mycket bensin hela tiden.

Typ en moped med utdragen choke =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531

Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Post Reply