var kan man komma över en billig växellåda(jc5038)

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
john830305
Posts: 2
Joined: 16 Apr 2006, 13:15

var kan man komma över en billig växellåda(jc5038)

Post by john830305 »

hej jag letar desperat effter en växellåda till min renault laguna 2,0s RXE av 1996 års modell. lådans beteckning är (JC5038) jag har hittat en massa sådana men dom vill ha 8-10500kr + momms för en sån låda på bildemonterinnngar runt om i sverige. tänkte höra med er här på forumet om ni vet om det finns någon annan växellåda som skulle kunna passa till min bil??? eller om ni har nått tipps om var jag kan hitta en billigare växellåda för ca: 5000kr skulle vara evigt tacksam till den som hjälper mig med mitt jätte problem tack på förhand mvh john

_________________
hej jag är på jakt effter en växellåda till min laguna 2,0rxe av 96års modell nummret på lådan är (jc5038) men det jag undrar är om det finns någon annan låda som passar till min bil???
hej jag är på jakt effter en växellåda till min laguna 2,0rxe av 96års modell nummret på lådan är (jc5038) men det jag undrar är om det finns någon annan låda som passar till min bil???
User avatar
Jolle_Pborn
Posts: 650
Joined: 04 Oct 2005, 11:23
Location: Köping
Contact:

Post by Jolle_Pborn »

Hej! Själv har jag ingen aning, men någon annan här kan säkert mer.
Finns det ingen möjlighet att kanske lämna in den och få den renoverad? För 5000kr ska man nog få en låda renoverad.
Joel Pennerborn, Köping Sporten är såld!
john830305
Posts: 2
Joined: 16 Apr 2006, 13:15

dom vill ha 4000kr för att bara skruva ner lådan

Post by john830305 »

hej hej nej nå 5000kr för renovering blir det alldrig dom vill ha 4000kr för att skruva ner lådan, sen så några tusen till i arbetskosstnader för att konstatera att det kommer springa i väg med en massa tusenlappar för att laga den,så jag behöver fortfarande hitta något ställe där man kan hitta en billig växellåda mvh john :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
hej jag är på jakt effter en växellåda till min laguna 2,0rxe av 96års modell nummret på lådan är (jc5038) men det jag undrar är om det finns någon annan låda som passar till min bil???
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Prova att söka hos:
http://www.dataophug.dk/menuSprog/Index.asp?Lang=Svensk

Där finner du danska bildemonteringsfirmor.
Lycka till med sökandet :)
Johan Nilsson

Mégane Coupé 2,0 16v -97
Mégane II Touring Dynamique 1,6 16v -09
Megane IV Sport Tourer 1,2 TCe 130 -17
Post Reply