De prisförslag jag fått hittills är mellan 10-14.000 för kamrem, spännrullar och vattenpump. Skönt dyrt...
Snälla, har någon tips?
Edit: Totalt fel tråd kanske men köpråd för service får jag väl kalla det....
Moderator: Forumpolisen
Kolla med Renault Service Center Väsby (Bra Bil Upplands Väsby).Slickan wrote:Jag kollade med Bra Bil i Kungsängen och de skulle ha 14.000 utan servicekostnaden.
6000 kr verkar ju sjukt billigt! Är det med orginaldelar? Enligt de kostnadsförslag jag fått är materialkostnaden över 6000 kr...Tja! Jo inte är det billigt med service till sporten. Ska själv strax byta och kollade runt lite här i regionen. Volvo i köping ville ha 8500kr för kamremsbyte. Rinde sedan till Wallons motor i kungsör. De ska ha 6000kr inkl allt!. Och de håller på mycket med renault och är mycket trevliga.
Kanske värt att ta sig hit?
14000-6000=8000kr!!
om man kollar på reservdelar så går det löst på ca 2600 inkl vattenpump. då tycker jag 6000 verkar jävligt dyrt för delarna..643kr för vattenpump tex..Slickan wrote:6000 kr verkar ju sjukt billigt! Är det med orginaldelar? Enligt de kostnadsförslag jag fått är materialkostnaden över 6000 kr...Tja! Jo inte är det billigt med service till sporten. Ska själv strax byta och kollade runt lite här i regionen. Volvo i köping ville ha 8500kr för kamremsbyte. Rinde sedan till Wallons motor i kungsör. De ska ha 6000kr inkl allt!. Och de håller på mycket med renault och är mycket trevliga.
Kanske värt att ta sig hit?
14000-6000=8000kr!!