80/100 watt xenonlook lampor??

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jakgun02
Posts: 47
Joined: 01 Apr 2006, 00:44

80/100 watt xenonlook lampor??

Post by jakgun02 »

Tänkte byta ut mina hel/halvljus mot lampor med mer blått sken. Hittade ett par hos realcar.com som ska vara bra. Det jag nu är lite fundersam över är om reflektorn till helljuset eller något annat kan ta skada pga av den förmodat högre värmeutvecklingen från 80/100 Watts lampor? Nån som har provat? De lampor jag funderar på heter "Ring, H4 SPORTZ BLUE BULBS, 100W".
Teemu
Posts: 508
Joined: 10 Dec 2005, 00:21
Location: Hallsberg

Post by Teemu »

skademässigt vet jag inte, men det lär väl bli olagligt då du inte får ha mer än 55W på halvljuset eller minns jag fel? Vilket i sin tur kan leda till strul på besiktning eller stopp av polisen.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Spiff
Posts: 597
Joined: 08 Dec 2002, 14:27
Location: Karlskrona/Hasslö

Post by Spiff »

Har du strakare lampor än rekomenderat så kan reflektorn bli bränd vilket resulterar i sämre ljus... Och jag kan tänka mig att det inte det du var ue efter...
Jens Håkansson - Charlscrown
Vä sjutii töööbo...(tvau komma fäm Tee) Invidia by Streetpower
User avatar
chh
Posts: 1451
Joined: 07 Oct 2003, 14:10
Location: överum
Contact:

Re: 80/100 watt xenonlook lampor??

Post by chh »

jakgun02 wrote:Tänkte byta ut mina hel/halvljus mot lampor med mer blått sken. Hittade ett par hos realcar.com som ska vara bra. Det jag nu är lite fundersam över är om reflektorn till helljuset eller något annat kan ta skada pga av den förmodat högre värmeutvecklingen från 80/100 Watts lampor? Nån som har provat? De lampor jag funderar på heter "Ring, H4 SPORTZ BLUE BULBS, 100W".
Plasten lär smälta + uv strålningen gör att plasten gulnar snabbt. Har du glas insatser och plåt hållare så kan du trycka i 100w.
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Post Reply