Var finns startmotor någon stanns???

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jOAKIM W
Posts: 2
Joined: 12 Sep 2006, 18:45

Var finns startmotor någon stanns???

Post by jOAKIM W »

Jag har en laguna 95 RE 2,0.
Härom dan så la bilen av vid ett rödljus som den brukar göra ibland, problemet är att denna gång så går det inte att starta bilen. Tändningen funkar och jag kan dra igång bilen men ej starta den med nyckel. dagen efter när jag skulle kolla till bilen så var batteriet helt utdraget.

Jag misstänker att startmotorn har gått men var sitter den??? och är det svårt att bytta den.

tack på förhand. Joakim
Yoko
Posts: 13
Joined: 25 Aug 2006, 22:29

Post by Yoko »

Den sitter mot kupén under (torpedväggen), du behöver nog ha upp den på en lyft för att komma åt den.
Johan Holm, Mölndal
Erik A
Posts: 119
Joined: 09 Apr 2006, 20:18
Location: Södertälje

Post by Erik A »

Jag hade motsvarande symtom på min bil för ett par veckor sedan. Det var en oxiderad polsko på batteriet. Med en ny jordfläta var allt bra.

Är du säker på att batteriet är utdraget? En dålig startmotor förklarar inte urdraget batteri. Dagen efter mina problem (rulla igång bilen för att komma hem) var allt tvärdött. Efter lite ruckande och skruvande på minuspolskon så startade den snällt. Konstigt att sådant kommer plötsligt. Inga problem tidigare.
Erik Avemo, Södertälje
Yoko
Posts: 13
Joined: 25 Aug 2006, 22:29

Post by Yoko »

Erik, du har nog rätt, men jag uppfattar det som han har ström. Undrar om det låter något från startmotorn? Kontaktfel nere vid startmotorn är nog inte helt ovanligt heller, sollinoiden klickar det i den? Kolla upp kontakter innan du byter startmotorn, mitt råd oxå. Samt batteriet m.m.
Johan Holm, Mölndal
Post Reply