R5 GTE - 1988 - el.bruno

Berätta om ditt bilprojekt eller renovering. Endast Renaultbilar.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

autofrance brukar vara billigast och du får hem det på några dar.
Mekonomen har inte allt på sin hemsida. Jag fick åka dit och fråga och då hade de belägg. men autofrance är överlägset bäst :D
Magnus Janard - Segeltorp #561
Åker Modus till vardags, och 5 GTT, doffe, CV, R8 på sommaren. Bygger Race 4CV samt renoverar R8 Gordini.
Image
kedjan
Posts: 10
Joined: 10 Jan 2008, 15:59
Location: HJO
Contact:

Re: R5 GTE -90

Post by kedjan »

Tony wrote:
Renault5 wrote:Tjena, jag införskaffade mig en Renault 5 Gte i somras, och nu när jag äntligen får börja reparera dej för farsan och skolan, så har jag lite frågor :

-Vilket bromsfabrikat är det , fram och bak ?
-Brukar tankgivaren ge sig ?
-Hur gör man om man som på GTE har skivor runt om ?, Vad köper man för skivor då ?
-Vad för likande modell, tänddelssatser, kan man köpa ifrån om man ska köpa från biltema?
-Vad för tändstiftsmärke rekkomenderas?
-Kan man använda R19 standardfjädrar, och iså fall vilken modell av R19?


Det kommer nog fler frågor, men detta är vad jag kan komma på nu =)

Ha det bra ! / En glad Renault älskare
vet inte bromsfabrikatet ,man köper saker som är till bilen så passar det.finns bara en modell bromsar till den bilen,R19 txe har samma motor dvs samma tänddelar.. jag köper alla mina delar från Autofrance 042-201620 då får man rätt delar till rätt pris.. lycka till ...hör av dig till mig om det är något du behöver till bilen som fattas lr är trasigt har det mesta..

bromsfabrikatet är brembo:)
Niklas Kedén
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Re: R5 GTE -90

Post by Tony »

kedjan wrote:
Tony wrote:
Renault5 wrote:Tjena, jag införskaffade mig en Renault 5 Gte i somras, och nu när jag äntligen får börja reparera dej för farsan och skolan, så har jag lite frågor :

-Vilket bromsfabrikat är det , fram och bak ?
-Brukar tankgivaren ge sig ?
-Hur gör man om man som på GTE har skivor runt om ?, Vad köper man för skivor då ?
-Vad för likande modell, tänddelssatser, kan man köpa ifrån om man ska köpa från biltema?
-Vad för tändstiftsmärke rekkomenderas?
-Kan man använda R19 standardfjädrar, och iså fall vilken modell av R19?


Det kommer nog fler frågor, men detta är vad jag kan komma på nu =)

Ha det bra ! / En glad Renault älskare
vet inte bromsfabrikatet ,man köper saker som är till bilen så passar det.finns bara en modell bromsar till den bilen,R19 txe har samma motor dvs samma tänddelar.. jag köper alla mina delar från Autofrance 042-201620 då får man rätt delar till rätt pris.. lycka till ...hör av dig till mig om det är något du behöver till bilen som fattas lr är trasigt har det mesta..

bromsfabrikatet är brembo:)
nu heter det HISPEC :wink: :wink: :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply